måndag 30 november 2009

Överljudshastighet?








Jag tror alltid att jag skall hinna så mycket.

I dag ska Em sova hos sin farmor och farfar igen. Så jag har inte haft någon tid att passa idag. Förutom Oscars mat och sov tider då. Men ett barn är nu mera rena barnleken att hantera. Två blir genast lite mer komplicerat. Åtminstone om man som jag gärna vill hitta på lite egna projekt alltså. Många pyssel kan Em vara med på. Men inte alla.

När jag vill sy är jag den tristaste av trista. Och när jag inte vill låta henne leka med mina stämplar och scrapgrejer är jag rena döden. Och när jag virkar är jag så dum som inte kan visa henne hur man gör. (Hon är tre år, gissa själva hur det går...)

Så idag skulle jag greja.
Tjena.

Tja, lite fick jag i alla fall gjort.
Men Oscar som är sju, snart åtta månader vill vara med sin mamma.
Hela tiden. När han är vaken. Och gärna när han sover också om han fick.
Han gråter förtvivlat när jag sätter ner honom på filten för att leka själv. Han gråter och sträcker armarna mot mig när jag går förbi honom. Och han jublar och kramar mig det hårdaste hans små knubbiga armar klarar när jag väl tar upp honom. Och skrattar och ger mig mängder av de blötaste pussar man kan tänka sig. (jag tror i alla fall att han pussas och inte bara smakar på mig, kanske lite både och?)
Så inte har det blivit sytt något, eller virkat. Men två små julkort har jag lagt till samlingen i alla fall. Och det gör inget, jag vill ju allra helst bara få vara med honom.

Jag har räknat ut att om jag rör mig i överljudshastighet när han sover hinner jag. Både städa, plocka undan, slänga in en tvätt, fixa mat (oj, vad de äter de små liven) och faktiskt ibland hinna pyssla lite med eget. Och blogga.
(Fast nu har Semlan kommit och ligger spinnande ihopkrupen framför laptopen (den är härligt varm tycker hon). Inte den bästa ställningen för en kass rygg... )
I kväll skall jag bjuda mig själv på ett härligt bubbelbad i vårt bubbelbadkar. Om jag hinner. För jag kan ju kanske hinna avsluta något av allt jag tänkt göra idag annars.


Hälsningar Cathrin

7 kommentarer:

  1. Ja, det är mycket man vill hinna göra och mycket ska göras medan de små sover. Helst ska man väl vila lite också.;)
    Jättefina julkort!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrin!
    Låter som du har en del att stå i;)

    Vilka fina julkort!!

    Hoppas du hann med ett skönt bubbelbad i lugn o ro!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren på min blogg - speciellt så här i juletid finns alldeles för mycket roligt pyssel ! Härligt juligt härinne på din fina blogg!

    SvaraRadera
  4. Haha ja inte får man något gjort med en bebis och en 3-åring....Vad härligt med ett bubbelbad, det skulle jag också ha behövt igår.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Låter som om att du har fullt upp att göra :) Mycket som måste göras, mycket som du vill göra och två små rara barn som helst av allt vill vara med sin mamma oavbrutet och ge henne blöta pussar :)
    Otroligt vackra kort du har gjort :)Hur har du fått de där lite brända kanterna på etiketten på sista bilden?

    Gå i ide och slippa chefen låter som en helt underbar idé :)

    ha en bra dag.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Om du kommer på hur man gör för att röra sig snabbare än ljudet så kan du ju gärna meddela mig! även jag har så mycket som jag skulle vilja hinna med, men aldrig hinner...

    Du verkar ha kommit längre med dina julkort än vad jag har hunnit med mina. Eller så är det så att jag måste värma upp mig och göra många jättefula innan jag lyckas få ihop några som jag faktiskt kan skicka iväg utan att skämmas ihjäl..

    SvaraRadera
  7. Hej! Nej, jag har inte målat om den vita byrån själv utan den var vit när jag köpte den :)

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...