måndag 23 november 2009

Helgens fynd



Här kommer lite av helgens fynd. Mest glad är jag för mitt sybord. Kan dock inte bestämma mig för om det skall få stå nere i vardagsrummet eller om det skall kånkas upp för trappan och hamna i sovrummet. Skall det stå där nere måste vi nog tänka om vad gäller skåp/sideboard och det vet jag inte om jag orkar. (Därav gårdagskvällens ommöblerande som slutade i att allt kom tillbaka på sina gamla platser.) Bordet blir nog lite bortglömt om det står i sovrummet, som det är nu blir jag så glad varje gång jag får syn på det. Jag får nog tänka till ett par varv extra här.
Det skall i ala fall definitivt få behålla sin bruna och svarta orginalfärg, det blir en så fin kontrast mot allt vitt hemma. Märker att jag mer och mer uppskattar mörkare detaljer och är väldigt förtjust i just kontraster mellan färger och olika material. Tyvärr är det stört omöjligt att få något som helst okej foto på bordet, men det är ju ett vanligt (om än i mina ögon väldigt fint) singersymaskinsbord med gjutjärnsunderrede.


Nummer två på min favoritlista över helgens klenoder är absolut förvaringsburkarna från Rörstrand. Men nu vill jag ha fler! Fyndade också lite gammal och vacker spets för inga pengar alls. På ett lakan satt 10 cm bred knypplad spets som jag ännu inte vet om jag skall behålla på lakanet och göra kudde eller hur jag skall göra. Tänk vilket jobb som ligger bakom all denna spets som ofta ligger bortglömd i olika gömmor och samlar damm!


Järnekskvistarna fick jag i antikladan som jag numera frekventerar flitigt. Tyvärr hade de ju inte mitt skåp men väl en zinkhink till min lilla adventsgran.

Nu har jag börjat nedräkningen inför advent och eftersom Dag fyller år på fredag tänker jag tillåta mig själv att tjuvstarta pyntandet. Inte tomtar (har jag iofs nästan inga) med väl ljus, kulor och allt annat vackert skall upp tills dess.

Hälsningar Cathrin

4 kommentarer:

  1. Fina saker du hittade!
    Kul med pysselträff också. Vi är ett gäng som ska träffas om 1,5 vecka och göra julkort. Igår hade jag kunnat träffa ett annat gäng och gjort dörrkransar, det hade nog varit 10 året i rad minst tror jag. Nu hade vi ju kalas, så jag kunde inte, men visst är det inspirerande med sådana träffar!:)
    Jag gillar också mörka möbler mot allt det vita och vårt hem får fler och fler vita väggar och ska sedan få ekgolv.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej känner igen det där med att möblera om men att allt tillslut hamnar på sin gamla plats igen. Det är inte alltid det blir som man tänkt sig.

    Förvaringsburkarna är jättefina är själv på jakt efter sådana. De jag hittat har haft lite för mycket andra detaljer dina var så fina och enkla.

    Du får ha en trevlig fortsatt vecka.

    SvaraRadera
  3. Åh så fint :)!

    Ja jag känner mig redan beroende! Stämplade på allt i går! :D Ja, jag får lägga upp och visa lite bilder senare.

    Ha en bra dag
    kram camilla

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentaren. Alltid kul att få respons på det man gjort:)
    Visst är det underbart att hitta saker som man verkligen inte kan få nog av... Jag tycker helt klart att du ska ha symaskinsbordet så du ser det ofta, sådana saker gör ju en lycklig!

    Ha en bra vecka! Åse

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...