fredag 13 november 2009

Arbetsrum

Äntligen fredag!!!
Den här helgen står det egentligen bara en sak på min agenda: städa i arbetsrummet. Just nu kan jag inte använda det, och det är ju ganska korkat. Jag gjorde en liiiten röjvända där inne förra veckan när jag skulle få besök (snacka om spel för gallerierna) men det var inte mycket. Som de av er som tittar in här ofta vet, så har jag minst sagt många projekt på gång samtidigt så då blir det liksom bara rörigt där inne, av sig själv. Men nu går det inte riktigt att hitta någonting och det som jag håller på med för stunden placerar jag närmast dörren för att slippa gå in i röran. Så nu har Dag satt ner foten. Säda och där med basta. För dels är det ju även hans arbetsrum (fast det är nästan bara mina pysselgrejer där inne) och dels behöver alla möbler flyttas ut från väggen så att listerna kan komma på plats. Hade önskat att jag kunde säga att det kommer att se ut som på bilden ovan (från Car möbler). Det kommer det inte att göra ens i min vildaste fantasi, tyvärr. Men ganska fint blir det nog ändå. Och om jag berättar det här, får jag ytterligare lite press på mig så att jag tar tag i det och gör fint där. Försöker hela tiden komma undan med att vi är nyinflyttade (för ett år sedan...) och att det tar tid att komma i ordning så att man får det precis som man vill, men snart håller det helt enkelt inte.

I dag har Dag varit hemma och jag har fått flänga runt lite i butiker i och i närheten av Lund. Farligt mycket fint finns här. Förra helgen stötte jag på en ny liten butik "Lovisa på landet". Väldigt mycket shabby chic och fina grejer. Jag är inte riktigt så gullig i min inredning men där finns otroligt mycket fint. Jag såg två små barnstolar, charmigt slitna av tiden tand för en överkomlig peng, förra veckan och kunde inte släppa dem. Så de fick komma hem till oss idag. Emilia blev överlycklig och ställde till stort kalas. Fast hon blev lite bekymrad, för nu hade hon stolar till sina storkusiner, men var skulle Märta (hennes yngsta kusin) sitta. Och lillebror? Jag fick nog ta mig en tur till till affären och köpa två till kom hon fram till. Dag suckade och hävdar att det är min dotter, "Köpa, köpa, köpa...!" I butiken fanns också helt underbara gamla örngott med fantastiskt fina broderier, men jag tar nog en chans och går på vanliga loppisar, det är lite mer jaktlycka när man hittar något då. Men mycket fint hade hon... (Lite spets och ett "E" som i Emilia slank också ner i påsen)
Jag tog också en tur till min nya favorit "Udda Tina" och köpte lite ursöta gästtvålar i Cath Kidstons serie. Föll handlöst för hennes handkräm Wild Roses förra veckan. Gästtvålarna skall jag ge bort tillsammans med en liten vacker gammal glasskål till någon mig närstående. En liten tur i hos "Hemma hos Emla" blev det också och jag kom ut med en liten present till Emilia som jag tänkte visa i morgon (funkar inte att fota i mörker) och ett "O" för Oscar. En lyckad dag för en "shopoholic", helt enkelt!



När jag tänker efter kan jag ju inte börja med arbetsrummet i kväll, vi skall ju fredagsmysa, men jag hinner kanske med att virka några rutor till på den mormorspläd jag optimistiskt börjat på igen (en stor den här gången...) och jag måste ju måla klart Emilia tallrikshylla, och göra så där vackra pappersfåglar som jag såg i en blogg och baka lite äppelkaka och... Jag är nog inte bara shopingberoende, jag är pysselberoende också!
Ha en riktigt härlig fredag!!!

Hälsningar Cathrin

1 kommentar:

  1. Vem skulle inte vilja ha ett sådant arbetsrum?!?:)
    Vad du pysslar och grejar! Fina kuddar och söta bakverk. Jag har också virkat kakor o dyl och jag hittade mina mönster på monsterarkivet.blogspot.com.
    Ja, du, hålla på med gamla lister är inget kul!:)
    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...