tisdag 24 november 2009

Tallrikshyllan på plats



Idag skiner solen! Hurra! Lite trist att ens första tanke inte är "Ah en långpromenad med vagnen sitter finfint" utan "Äntligen kan jag fota lite". Men det är väl sådan man blir när man bloggar mer än man borde :). Idag skall jag tillbaka till sjukgymnasten med ryggen så får vi se vad han säger. Jag är i alla fall bättre även om det känns fortfarande. Dag kommer hem tidigt för att avlösa mig med Oscar och sedan skall jag faktiskt ta en liten runda på stan för julklapps och födelsedagsinhandling.

Idag visar jag lite bilder från Emilias rum. Tallrikshyllan kom ju på plats till sist och de små stolarna blev perfekta och har blivit väldigt uppskattade. De är charmigt skavda och jag tänkte bara sy små dynor till dem, annars får de vara som de är. Kanske åker penseln fram om jag flyttar in dem på Oscars rum, men det får vi se då.
En favorit i hennes rum är den fina katt-quilten som min faster Ulla har gjort till henne. Den är helt bedårande fin! Tyvärr går det inte att återge de fina fjärilarna som är sydda mellan katterna. Det var faktiskt med den här som Em lärde sig räkna. När Dag nattade henne brukade de alltid räkna katterna. Innötningsmetoden... Men det funkade nog för nu kan den lilla damen räkna ända till 16 (varför just 16 har jag ingen aning om).
För er som kanske undrar vad det är för mörkt och ormigt till vänster i andra bilden kan jag tala om att det är nästan omöjligt att fota med katt i huset. Semlan bara måste få vara med, hon också.
Och ang. katter fick vi igår besked från hennes allerigtest. Jag har inte ens vågat tänka på konsekvenserna för vår familj om det varit positivt. Men som tur är - ungen är inte ens allergisk mot damm (vilket är och förblir ett under med tanke på vilken dammråttskoloni som brukar husera under sängen).

Hopps solen skiner även på er!

Hälsningar Cathrin

11 kommentarer:

  1. Fint det blev med tallrikshyllan och de små stolarna. Jag har också en tallrikshylla som jag har tänkt använda till barnböcker, men jag har ingen vägg där de passar för tillfället...
    Ha en bra dag!
    Kramar Ida

    SvaraRadera
  2. Hej Cathrin!
    Hihi, Kul att Semlans svans kom med där på ett hörn;)

    Vad fint det blev i Emilias rum, vilken härlig väggfärg! De vita möblerna o tallrikshyllan gör sig bra mot den.

    Ha en trevlig eftermiddag o kväll,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Du är inte ensam om att tänka så! Här är det likadant så fort solen visar sig. Speciellt nu när det är så ont om sol, så när den väl visar sig så vill man hinna fota allt!!
    Tallrikshyllan var en pärla! Jag funderar just på om jag inte kan få plats med en till - om jag hittar en alltså.
    Och vilka fina porslinsburkar du också fyndat, fast man undrar ju lite hur de fått ner frukt i den burken...??

    SvaraRadera
  4. Superfin hylla och så söta stolar-i like!
    Ja du Budapest känns toppen mysigt,jag hoppas jag kommer hem fulltankad med inspiration. Det är första gången jag är borta från barnen så länge,men det känns bra. Mammor behöver få tanka energi för att bli bra mammor! Kika in hos mig när jag kommer tillbaka så kanske jag kan tipsa om ngt så du kan önska dig en Budapest resa=)
    Annica
    ps. ska kolla Martha länken ang julkort,tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Hej på dig!
    Vilka fynd du visar i förra inlägget!
    Fint är det i barnrummet!
    HAr ni fått hem lilltjejen eller? ;)
    kramar

    SvaraRadera
  6. Igår såg vi ingen sol, och idag är det tjockt med dimma... Men över helgen lyste den vackert :O)
    Så fint det blev med hyllan. Passande för små böcker.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Pricken över i:et skulle man kunna kalla det!
    Perfekt för sagoböckerna.
    Ser ut att vara ett mysigt rum.

    Vill du att jag fotar lådorna på symaskinen så du får en bättre bild?
    Jag kan göra det och maila över om du vill.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Fint det blev med tallrikshyllan i dotterns rum!
    Jo, visst borde man gå ut i solen istället för att fota, men vad gör man inte för bloggen!;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket gulligt barnrum och vad fint med tallrikshyllan! Kanon!
    Hoppas att ryggen är lite bättre.

    Ha det fint!

    Lisa

    SvaraRadera
  10. Nu har jag mailat bilder=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. SÅ himla rart hon har det dottern, här måste hon trivas..) idag lyser solen, tack för det, ha en bra dag, kram

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...