söndag 29 november 2009

Första advent


I går hade vi middagsgäster. Jättetrevligt. Även om våra bjudningar nu ser lite annorlunda ut än de gjorde för ett par år sedan "B.K." som en av mammorna säger. Before Kids...
Eftersom vi inte ses så ofta som vi skulle vilja har vi alltid mycket att ta igen och mycket trevligt. En dröm jag har är att träffas och julbaka med barnen men det vete 17 om man lyckas med. Då måste nog det där stora lantköket jag drömmer om bli verklighet. (Och det blir det aldrig i det här huset i alla fall).
Idag skulle vi egentligen på årligt glöggmingel hos en annan barnfamilj. Även där såg minglet lite annorlunda ut för ett par år sedan. Med det sagt menar jag absolut inte att det var trevligare, bara annorlunda (lugnare?). Tyvärr har de blivit sjuka så vi får rå oss själva. Blir nog en tur ner till stan för att titta på julskyltning och julmarknad. Tror nog också att vi passar på att att baka lite mer pepparkakor och fikar lite hembakt när vi tänder adventsljuset. Så även om det är trist att inte träffa goda vänner är det lite lyxigt att "få" tid till bara oss i familjen.
Hoppas ni alla får en riktigt mysig första advent!

Hälsningar Cathrin

3 kommentarer:

  1. Önskar dig och din familj en riktigt mysig första advent :)

    Vilka vackra blomsterarrangemang du har gjort :) Det är så underbart med blommor.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Här njuter jag av att vara hemma och pyssla hela denna adventssöndag! Men i fredags var jag ut med mina vänner som samtliga har barn, och jag tror minsann var första gång vi var ut sedan de fick barn och barnen inte var med!!! En förunderlig upplevelse... ;-)

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det här Cathrin och så fint det var hemma hos er igår! Tack så mycket och kram på er hälsar Boel!

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...