söndag 3 januari 2010

Längtan efter blått



Som vanligt, så snart nyår är passerat längtar jag till våren.

Jag vill ha in nya krispiga färger här hemma, vårblommor och annat smått och gott. Tror att blått får bli min nya vårfärg. Ljust klarblått i lagom små doser och kanske också en gnutta ljusgrönt. Det är det som är det praktiska med att ha det mesta neutralt hemma (ok, läs vitt..) - man kan hur enkelt som helst förnya sig med den ena färgen efter den andra på kuddar och andra "småsaker".

Förra våren fick vi en härlig överraskning i form av alla de pärlhyacinter som spred sig som en blå löpeld i vår trädgård. Jag passade sedan på att plantera om en del av dem när vi ändrade i trädgården och nu börjar jag längta efter att de skall sprida vårglädje i trädgården igen. Alldeles för tidigt naturligtvis, men jag gillar att längta. Förra året slog faktiskt de allra första snödropparna ut lagom till min födelsedag. Det lär de inte göra i år, men förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge nu när snön har dragit sig tillbaka.


Hälsningar Cathrin

4 kommentarer:

  1. Tänk takdropp, solens stålar som värmer,ljuset,snödroppar...
    Mmmm! Jag längtar jag också *skrattar*
    Men så fort som tiden går så är vi snar där igen.

    Hoppas att du får samma härliga färggranna överraskning i år/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också blått, men har inte riktigt bestämt vad jag vill ha för färg här hemma. Klart är att fler och fler väggar blir vita, men någon färg vill jag ha in. Den som lever får se!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg. Hittade dig via Kinoko.
    Kommer absolut att titta in igen och njuta av dina bilder och inlägg.

    /Pilo

    SvaraRadera
  4. Tror inte att min kommentar kom med. Ville bara säga att din blogg är trevlig och att jag kommer att titta in hit igen.

    /Pilo

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...