torsdag 28 januari 2010

Äppelblom


Äppelblomsbilderna är tagna av Mikael Dubois och lånade från Sköna Hem

Hur har ni det i snöyran? Här hos oss slutade det snöa sent i går kväll men hjälp vad snö det kom! Och fort gick det.

Jag travar runt här hemma lite som en osalig ande och påbörjar det ena projektet efter det andra. En del faktiskt bara i tankarna. Sysmaskinen la av i går, jag hann nästan avsluta vimplarna till Oscars rum. Han kavade runt och underöskte allt i köket den stunden så jag fick sy nästan ostört. Då går det undan, det är liksom bäst att passa på. Men sedan kunde jag inte hitta bandet vimplarna skulle hänga på. Ok, då tog jag fram mitt nyinköpta vårtyg (Stof & Stils fyndhörna) men hann bara sy två sömmar. Sedan ville inte maskinen mer. Raskt åkte den in i mitt röriga arbetsrum. För att skämmas!
Mitt projekt med stämplarna och ramen har blivit liggande eftersom jag förlagt häftpistolen. Funderar på att limma bara för att få klart den, men det känns inte så kul. Och kommer säkert att ramla ner.
Sjalen av virkade blommor blev lite för sned och vind så den fick jag repa upp (inte blommorna men sättet jag virkade på blev inte bra).
Oscars matta är upprepad och väntar nu bara på att bli virkad.

Och nu umgås jag med seriösa planer på att måla stolar och matsalsbord. Vitt och svart...

Ja, det där var min statusrapport på pysselprojekts fronten. Nu tänker jag inte nämna ett enda pyssel som inte blivit färdigt. Så det så.

Mina äppelkvistar som jag tog in för ett par veckor sedan vägrar konsekvent att visa ett endaste grönt blad. Tur det finns bilder av äppelblom att njuta av i stället! För jag längtar rejält efter äppelblom nu.

 Hälsningar Cathrin

11 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder du hittat! Längtar... mycket!!
    Här viner snön fortfarande runt knutarna och vi väljer att stanna inne ett tag till.
    Så härligt med alla pyssel, fast sååååå irriterande när det krånglar.

    Må gott!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, finns inte mycket som är så fint och somrigt som just äppleblom... Älskar verkligen när träden fylls av blommorna och man hör alla sommarljud, då är det sommar på riktigt :)
    Har snöat här oxå, börjar få nog nu men visst är det vackert.

    SvaraRadera
  3. Här snöar det fortfarande...
    Börjar känna mig som en vandrande snögubbe faktiskt!

    Det låter lite som hos mig, påbörjar en massa saker nu men slutför inte utan hamnar på soffan i stället=))

    Korgarna har jag köpt på en butik som heter Euforica i Uppsala.
    Har du kollat på Spiti.se?
    Dom kan ha dom, säljer ungefär samma saker som Euforica.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vet precis hur det är. Har alltid ett stort antal projekt på gång. Men lite roligt är det allt oxå..när inte allt krånglar vill säga ;)
    Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Det låter kämpigt för dig med allt pyssel trubbel. Jag har också några på lut men jag gör lite på allt just nu så vi får se vad som blir klart först. Hälsa familjen från oss! kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder!
    Här slutade det att snöa i går kväll också, men det kom en hel del.
    Jösses, vad du grejar och pysslar! Här hoppas jag att få gjort lite i helgen, vi får väl se hur det går!:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du är så ambitiös! Kanske försöker någon säga dig att du ska ta det lite lugnt!

    SvaraRadera
  8. Äppelblom?!? Försöker du att tortera en stackars människa här långt upp i norr som knappt ens en gång får se äppelblom under sommaren..? ;-D Nuläget här: massor med snö och återigen svinkallt. Jag har börjat att hysa misstankar om att det aldrig blir vår här igen... men jag hoppas att den tycker upp om två och en halv månad...

    Det lät som om det var motsträvigt på pysselfronten! Jag har legat rätt lågt med pysslet i någon vecka nu, men det kan vara skönt det också, så att man bara kan göra ingenting och väcka pyssellusten igen.

    SvaraRadera
  9. Finfina bilder! Önskar att jag hade lite mer av den där pysselådran som många av er kära bloggisar har:-)

    Må gott i snöyran!

    Kramenkram Sofia

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder !! Nu vill jag ha vår! Jajemän.. i Helsingborg befinner jag mig :)

    Då kanske vi ses framöver.

    Kram o trevlig helg.
    Jannice

    SvaraRadera
  11. Dina rader hos mig värmde sååå gott i kylan!
    Länka på du & fortsätt missbruka;)

    Kram Mimmi

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...