fredag 29 januari 2010

Lästid

Idag går jag på halvfart. Och vet ni vad? Det tänker jag tillåta mig själv att göra. Det är alltid en massa saker jag vill göra. Och en massa jag måste göra. (ungar är underbara, men de medför ganska mycket jobb som i alla fall jag inte tidigare prioriterade)
När Oscar sover middag tänker jag idag unna mig själv en stor kopp te ur min favoritmugg och så skall jag läsa lite i Marian Keyes roman "En förtjusande man". Hennes böcker är som att träffa några gamla (och smågalna) tjejkompisar. Det är ingen tung litteratur men det passar en förvirrad småbarnsmamma som ig perfekt. Jag är allätare när det gäller litteratur men hennes böcker gillar jag just för att jag blir på så gott humör. Egentligen skulle jag iväg och träffat en kär vän som jag ser allt för sällan, men sjuka barn kom ivägen. Där är ännu en trevlig sak med våren, ungarna är betydligt friskare då :).


I dag skall Dag försöka komma hem tidigt. Härligt! Känns som om det varit en lååååång vecka. Helgen bjuder annars på middag med goda vänner, kalas, och lite pyssel hemmavid (läs måling för mig, gardinmontering för Dag). Och i morgon är det loppislördag! Det är mycket jag vill hitta, men högst upp står just nu ett soffbord som en liten gåglad kille kan ta stöd emot utan att få allt över sig. (Oscar har x antal blåmärken, det är lite Vilda Bebin över honom.)

Önskar alla en fin och lite lagom lat helg!


Hälsningar Cathrin

16 kommentarer:

  1. Läsa var eDlänge sedan jag gjorde har inte riktigt ro till det. När jag väl fastnat i en bok så vill jag helst sitta och läsa klar den och det är svårt med tre barn. Jag skulle nog somna direkt somna dirkekt för det gör jag varje gång vi tittar på film. När jag säger att jag inte sett filmen som vi sett på flera gånger tidigare säger Juliette men mamma du blundar ju alltid när vi tittar på film. Hm kanske ett tecken på att man skall lägga sig tidigare på kvällarna.

    Hoppas att ni får en mysig helg.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Fin blå mugg och ännu en författare jag inte kände till. Kul! "Jag har en vill läsa lista" där kommer denna bok att hamna. Loppis vad mysigt, själv hamnar jag nog på en handbollsarena.
    Det är match för storebror både lördag och söndag.
    Hoppas hinna in en sväng till Miljögården och beställa taklampa till köket. Annars väntar en lugn helg i goda vänners lag. De där blåmärkena kommer jag ihåg. Lillebror var aldrig stilla som liten. Pust! Kram Kristina:)

    SvaraRadera
  3. Ja du Cathrin, ta det lugnt och vila lite när du kan! Marian Keyes är som bomull för själen ibland. Lagom ansträngande. Vi saknar er men får försöka ses en annan dag som sagt! :) Hälsa de andra och ha en riktigt skön helg! Kram från Boel

    SvaraRadera
  4. Jag följer gärna med på loppis sen en lördag! Mår bättre idag men hostan finns kvar.. Önskar er en härlig helg, stor kram!

    SvaraRadera
  5. Tycker du gör rätt i att tillåta dig själv att gå på halvfart, det behöver man ibland.
    Marian Keyes är bra, precis lagom lättsmälta böcker när man inte har alltför mycket tid eller ork :)
    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Det där lät ju inte helt fel, en kopp te och en god bok!:) Har precis städat in en hög böcker i min bokhylla som jag någon gång ska få tid att läsa!:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Köpte 2 böcker idag efter jobbet. Det blev en förtjusande man och Liza Marklunds nya postcard killers. Frågan är bara NÄR jag ska hinna med att läsa dom...... Kram

    SvaraRadera
  8. Precis! Det ska bli halvfart här med i helgen! Och jag ska inte få ångest om jag inte hinner med en massa pyssel! Så det så.

    Vackervacker mugg! Ser ut som den perfekta läsabokochsmuttapåthe-mugg!

    Och jo, murgrönan lever än! Däremot börjar jag bli mer och mer skeptisk beträffande mina olivträd. Så det köptes två fejkträd igår. Inte lika fina, men man kan lita på att de inte dör.

    SvaraRadera
  9. Så fin kopp.
    ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Låter härligt!!!

    Lycka till på din loppis tur, hoppas att många fynd dyker upp..:)

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  11. Vad härligt det låter. En bra bok och en god kopp te, finns det något bättre? Du gör helt rätt som tar dig tid att bara koppla av. Visst är det bra med feel-good böcker mellan varven.

    Kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  12. Låter som du kommer ha det bra :-) Det var länge sedan jag läste och senaste boken jag tänkte beställa var trotsboken, hahahaha :-D

    SvaraRadera
  13. Tycker gott att man kan unna sig att ha så där skönt.
    Och precis! När barnen var mindre så tyckte jag att vintern var ett elände pga alla sjukdomar. Den ena förkylningen liksom avlöste den andra och man var isolerad hemma dag ut och dag in. Tacka vet jag våren!

    kramis Lisa

    SvaraRadera
  14. Man måste gå på halvfart ibland för annars sliter man ut sig!! Jag är en riktig boklover, den egentiden är oslagbar:-)

    Kram till dig!

    Sofia

    SvaraRadera
  15. Vad härligt med en läsestund. Kul att se att du har tid för det bland allt annat du tar dig för :)

    Gillar också Keys och håller helt med dig om att det är som att möta en kär gammal vän.

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  16. Ramlade in på din blogg genom vänner som länkar till bloggar som länkar till bloggar....Så, vilken fin blogg du har! vackra kort men blir glad av!!
    Vad härligt att du unnar dig egentid, alldeles rätt! Jag gillar med lättlästa böcker när man är en förvirrad småbarnsmamma, i kombination med lite tyngre böcker med djupare budskap! Ha en bra dag!
    Kram Caroline I

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...