tisdag 12 januari 2010

Bullfest, bullfest hela da´n



Vojne, vojne. Har precis kommit in efter en rask promenad med barnvagnen. Och den promenaden hade endast ett syfte; att stilla mitt dåliga samvete för att jag när jag kom hem skulle kunna göra precis det jag gör just nu. Nämligen äta upp två till av de syndiga kakorna. För inte åt mina stackars gäster tillräckligt mycket kakor. Det blev mängder över. Jag tom skickade med dem små kakpaket.

Men nu är i alla fall min 35-årsdag ordentligt firad och över och förbi.
Jag är i vanliga fall ingen rosa person, men nu frossade jag loss i denna karamelliga kitschfärg. Glasyren på muffinsen består bara av hallon, philadelphiaost och florsocker, men jag fick nog i lite mycket bär för färgen blev illigt rosa. Så då var det liksom bara att köra vidare på det temat. ;)


De syndigt goda kolakakorna är mina absoluta favoriter...

Fixandet av Oscars rum går framåt, nu håller jag som bäst på med att virka en matta av blå och vita lakansremsor. Det går ganska fort att virka så stort (har stl 10 på virknålen), men det är förenat med både skavsår och nästan blåsor på fingrarna så det tar ändå lite tid. Måste också ta tag i att sy ihop vimplarna som ligger klippta och färdigpressade och  bara väntar på sin tur. Sedan skall jag försöka mig på att fota rummet. Hittils är jag jag faktiskt rätt nöjd, men det tar ju alltid längre tid än jag tänkt mig. Glömmer så lätt bort att räkna in två små barn som också vill ha tid när jag lägger upp storstilade planer här hemma. Konstigt, för de är egentligen tämligen svåra att glömma bort. Just nu har tex Oscar ett litet bryt för att han inte får tugga på sladdarna till laptopen så jag får nog avbryta här. Ha en fin dag!

Hälsningar Cathrin

17 kommentarer:

  1. Hej Cathrin!
    Mmm vad gott det låter, du kan väl skicka över några kakor till mig;)

    Ser fram emot att få se mattan du virkar till lille Oscar (usch gnaga på datorsladd låter inte gott*fniss*)

    Ha en bra dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Den butiken har jag faktiskt varit i, men det var längesen och det är väl inte så troligt att jag kommer dit innom den närmsta framtiden. Hade hoppats på nån nätbutik, förstås ;)

    Oj, vad mycket gott du har bakat!! Nu blir jag så klart fikasugen igen! Vår kladdkaka är såklart slut för länge sen...

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott eller är det i förskott, vad mycket gott. Vi brukar också få mycket över tycker folk äter för lite eller så bakar vi för mycket. Men det är ju så kul, och gott.
    Jag tänkte också prova mig på att virka en matta men vet inte riktigt hur tjocka remsorna skall vara. Hur tjocka har du gjort dina remsor till en virknål som är 10? Tänkte även prova på att virka en korg.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott!
    Ville bara säga att dina bilder är magiska. Så skarpa och fina. Ser fram emot blider på Oscars rum och från köket med förresten.
    Kram Kristina.

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott!
    Man lever bara en gång så det är bara att mumsa på :)

    /Pilo

    SvaraRadera
  6. Spännande med virkad matta, ska bli kul att se sen.
    Tips jag har alltid en massa böcker och kritor till hand när jag sitter vid datorn, det fördröjer sladdtuggandet lite...:)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. Gott med kakbuffé! Särskilt för ett kakmonster som mig!:) Fast det kräver ju en hel del promenader efteråt!;)
    Ska bli kul att se din virkning sen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Först av allt - grattis i efterskott! Och har du problem med kakorna så skicka dem till mig - gravida kakmonstret tackar och bockar ;-) *fniss*! Helt underbara bilder åter igen, och nog är du en bakgudinna alltid!!! Själv är jag synnerligen dålig på den fronten även om jag försöker... Men nu virkas det mest här på Sockenvägen, blivit som besatt, tom bloggandet får stå tillbaka ;-P Och det säger en del...
    Önskar dig en toppen fin dag! KRAM
    Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera
  9. Kul att du är med och tävlar på vår blogg. Extra roligt att vi nu har hittat hit till dig.
    Vänligen
    Matilda

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott! Det ser fantastiskt gott ut! Ha det gott Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Tack för din gulliga kommentar. Jag kommer att vara i samma sits som du snart.

    Stor kram
    Pilo

    SvaraRadera
  12. Mums! Så gott det ser ut!
    Faktum är att jag ska försöka dra in på sånt smaskigt et tag, och nu vattnas det riktigt i munnen här....

    Zinkboxarna är från Ib Laursen. De finns i butiken där jag hjälper till och jag har såklart gått och glanat på dessa länge och nu kunde jag inte låta bli längre...hihi!

    Ha det gott! Stor kram
    Emelie

    SvaraRadera
  13. åhh jag smakar gärna lite av de där kakorna!! ser farligt goda ut!!! :)

    ohh du jag tror absolut att du behöver ett par nya gummistövlar!!!! jag lovar!! hihi...

    Grattis i efter skott!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  14. Mums vad smarriga kakorna ser ut!!
    Jag var "tvungen" at kolla in din virk-label oxå *fniss*. Vad duktig du är som virkat en sån fin mormorsfilt!! Det tar tid!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. 35år bara barnet...=)Värt att fira tycker jag och gärna med kakor.Själv har jag trappat upp mina tjockisrundor av någon anledning=(Svårt att avstå allt det goda söta.../Annica

    SvaraRadera
  16. Grattis grattis i efterskott. Vad härligt fikabröd, klart man kan vara rosa ibland hihi. Ja Mateus är dyrt, därför samlar jag nästan varje månad. Det går ju inte att köpa allt på en gång.

    Kramkram Anne

    SvaraRadera
  17. Jaså du, får han inte tugga på sladdarna... men det var väl en ovanligt omedgörlig mamma;)
    Och grattis i efterskott, ser riktigt gott ut med rosa glasyr och allt!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...