onsdag 6 januari 2010

En kopp te?




Hoppas ni har en fin trettondag! Vi myser allt vad vi kan den här sista dagen på vår långa julledighet. Så här i efterhand har det verkligen gått fort. Barnen hostade och snorade sig igenom det mesta av den, men det har varit så härligt att vara lediga ihop. Vi har gjort vad vi haft lust till och bara "varit". Och efter flera gröna jular, fick vi äntligen en riktigt vit "vykortsjul".



Min spirande vårkänsla häromdagen fick ett litet bakslag när det kom mer snö, men nu har jag resignerat och tänker njuta av allt det vita. Var ute i går med kameran för att fota fåglar mot snön men de är ena snabba små krabater. Jag lyckades mest fota stjärtfjädrarna. Får kanske hålla mig till stillastående motiv ett tag till. (Tack snälla mamma för att du stog ut i kylan med de olika tekopparna och mina många anvisningar!)


Och till sist: Stort GRATTIS på födelsedagen Pappa! Vi ringer och sjunger för dig lite senare idag.

Nu skall vi ge oss ut till pulkabacken. Det far runt lite småsnö i luften så kanske kommer det mer snö lite senare i dag. Sånt här vinterväder är vi inte bortskämda med här nere i Skåne. När vi kommer in blir det nog varm choklad eller te till oss allihopa, man måste passa på att njuta!

Hälsningar Cathrin

13 kommentarer:

  1. Här snöar det också och är ca -13 grader. Sitter och funderar på om jag verkligen ska åka skidor idag eller om jag ska ta en innedag!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. vilka jätte härliga bilder!!!

    här blir det med pulkaåkning restan utavdagen..härligt!!!

    du får jätte gärna länka!! blir bra jätet glad..:)

    varma kramar elin

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Det är bäst at passa på att njuta av snön. Ha det gott Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!:-) Vi bloggisar är ju lite tokiga med våra kameror ibland, fniss...

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra bilder! Skulle gärna komma över och dricka lite te med dig, hihi... Och vilken tur att mamma var så snäll med poserandet.

    Det gäller att njuta av snön medans man kan. Sanrt är den väck och flyttfåglarna är här igen.

    Hoppas att du får en fortsatt mysig trettondag!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  6. Det må vara snö upp till låren och -18 ute, men sommaren som jag har inombords kan ingen ta ifrån mig!!! (hojtade hon segervisst) Försöker mysa upp den sista av ledigheten även om det känns lite trist att mycket av den har ägnats åt att vara sjuk. Först nu kommer de bästa pysselideerna - just typiskt!

    SvaraRadera
  7. Vilka fina te bilder det kan verkligen behövas något varmt när man är ute nu i kylan.
    Leilas bakbok har mycket gott jag fick den av en vän i födelsedagspresent för två år sedan och har bakat mycket gott från den. Mycket av allt och inga gröna nykelhål men jag antar att det är därför allt är så gott.

    SvaraRadera
  8. Njut av snön och kylan så länge den varar. Det är ju vackert iallafall om man kan trotsa kylan :)

    Jag passar på med bio osv. I vår kommer en liten in i mitt liv om allt går som det ska och då kommer ingen tid att finnas på ett tag.

    SvaraRadera
  9. Så vackra koppar och så goda kakor på inlägget under.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  10. Hej Cathrin!
    Åh vilka vackra bilder du tagit! Temuggen gillar jag, den ser lite engelsk ut:)

    Har oxå försökt fota fåglarna som kommer o äter hos oss, vi har jättefina Nötskrikor som kommer varje dag, men det var lättare sagt än gjort!

    Ha en bra dag!
    kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder.Och tänk att även Skåne har en vit vinter,njut!Själv häckar jag inne idag har en del att stå i=)Annica

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga bilder, med så mycket känsla i! Vilka snäll mamma! *ler*

    Vad härligt att höra att ni haft en skön om än snuvig jul!
    Att bara vara är lycka!

    Ha det gott!
    Emelie

    SvaraRadera
  13. Ja Bea är en ständig inspirationskälla för mig :-) Och för många andra har jag förstått!
    Så härligt att du har en pysseltokig liten tjej där hemma, min är ännu lite för liten, men vi knåpar på så gott det går... inte annat att göra dagar som denna då termometern visar på minus 33 grader... Hoppas ni får en fin dag och att din dotter kryar på sig!

    Varma kramar
    Therese - Sockenvägens söta

    Ps älskar bilderna på koppen, underbara!!! Ds

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...