söndag 31 januari 2010

Tulpaner, soffbord och snö


Nu blir jag snart tokig på allt snöande! I går körde jag tom fast med bilen. Och vi har en riktig fyrhjulsdriven hästbil. Jag kom loss för egen maskin, men ändå. Galen som jag är gav jag mig nämligen iväg långt ut på vischan för att komma åt mitt eftertraktade soffbord (visste ju inte om jag skulle hitta något, men ville inte missa chansen). Och hjälp vad det blåste. Emellanåt såg jag ingenting, det var faktiskt lite läskigt. Jag kom fram fem minuter efter öppnandet och missade till mitt förtret både ett vackert skåp (som jag iofs inte vet var det skulle stått, men ändå) och ett jättefint virkat litet överkast. Morr. Men sedan stod det där. Mitt soffbord. Som när jag lycklig som en lärka kommer hem med det visar sig vara för stort. Morr igen. Som tur var fick jag med mig lite andra småsaker som var riktigt fina. Och dagen vägdes upp av ett väldigt trevligt besök hos goda vänner lite senare. Och filosofiskt sett var det väl inte meningen att jag skulle ha något soffbord. You win some, you lose some...

Och i dagarna har jag blivit klar med både min blomstersjal och Oscars virkade matta! Visar i morgon om jag kan få några bra bilder på dem. Dessutom har mina äppelkvistar långt om länge börjat spricka upp och man kan ana små gröna blad.

Jag muntrar upp mig själv i snöyran med lite mer tulpaner. Älskar tulpaner. Det hade varit väldigt vackert med en bukett på ett vitmålat soffbord...

Hälsningar Cathrin

9 kommentarer:

  1. Kommer på mig själv att småskratta när jag läser om ditt äventyr... Det hade kunnat vara jag =)
    Ska bli kul att se dina färdiga alster, du har varit flitig!

    Kram & go söndagskväll på dig!
    Mimmi

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg!
    Hoppas att du får en fin avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  3. Vilket äventyr! Usch jag tycker faktiskt att det är lite läskigt att köra bil nu när det är så snöigt. Känns så läskigt i fall man skulle kana iväg... Skönt att det gick bra! =)
    Tråkigt med soffbordet, men det dyker säkert upp ett perfekt inom kort...

    stor kram Emelie

    SvaraRadera
  4. Är som vanligt imponerad av dina bilder. Jag tokmåste köpa en bättre kamera:)

    SvaraRadera
  5. Gillar inte att köra bil i snöfall och när det är för halt, så jag hade inte velat byta med dig idag!:)
    Tråkigt med soffbordet, men vackra tulpaner!
    Kram

    SvaraRadera
  6. du ska se snart dyker det där bordet upp... atycker också det är läskigt att köra när det snöar...huuua att du begv dig iväg?! Var rädd om dig! Åse

    SvaraRadera
  7. Åh, vi har just likadana tulpaner stående på köksbordet. Man kan ju alltid drömma om våren när man pulsar fram i snön ;-) Ser fram emot bilder på sjalen!

    SvaraRadera
  8. Jobbig start på dagen tur att den slutade bättre. Nyfiken på vad du kom hem med istället.
    Tulpaner är vackra jag har ännu inte köpte årets första bukett.
    Jag önskar dig en trevlig måndag./Mia

    SvaraRadera
  9. Trots snö, storm och vädrets makter tyckte jag iaf att det lät väldigt kul att komma iväg och fynda lite grejer och möbler. Jag är sååå uttråkad här hemma i soffan nämligen! För stort soffbord, går det verkligen inte att klämma in?! Det lät ju liksom så lovande så nu är jag väldigt sugen på att få se det!...

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...