fredag 8 januari 2010

Svart & Vitt





Så påverkbar man är. Jag inbillade mig nämligen att jag var ganska ensam om att känna en förkärlek för svartlackat. Eller bara svartadetaljer för den delen. Men när man någorlunda regelbundet läser bloggar börjar jag inse att jag inte alls är ensam. Och att det inte alls är "nytt". I nyaste numret av Lantliv är ett helt hem inrett efter svart&vitt principen (och med tanke på pressläggning mm är ju hemmet definitivt inte nyinrett). Hos mig smyger det sig in svarta och svart/vita detaljer lite här och där.



Och jag har allvarliga funderingar på om mitt fyndade sideboard från 60-talet skall få bli svart i stället för vitt. Har dock inte bestämt mig fullständigt ännu. (Tänker på inga villkor visa det här innan det är ommålat. Hiskeligt är bara förnamnet, men grunden är fin så jag hoppas mina förhoppningar om hur det skall se ut med lite färg infrias...)




Jag älskar våra "Lilla Åland" stolar. Småsneglar på andra stolar då och då, men vill ändå inte byta. Jag skulle bra gärna vilja ha några till matsalbordet också (som det är nu står det sex stycken i ek som var det stora här hemma för ett par år sedan).



Jag tänkte egentligen visa mitt sovrum för er. Blev så glad över hur det nya julklappspåslakanen såg ut i solkskenet på sängen och försökte göra ett nytt försök att fota vårt gigantiska sovrum med det nya objektivet. Men det blev inget bra, tyvärr. Det är takfönster och lite annat som ställer till det för mig, trots motljusskydd och allt möjligt. Visar därför bara en mindre del. Vårt sovrum är egentligen ett allrum men jag vill gärna sova på samma plan som barnen och då var det bara det rummet att välja på. Rummet är avdelat med en soffa åt ena hållet och två byråer åt "sovdelen" för att utnyttja ytan bättre. Får se om jag får bukt med min kamera så att jag kan visa lite till. För efter att jag fotat fick jag ett litet ryck och började flytta om möblerna. Så klart. För det blir liksom aldrig färdigt. Och skulle det mot all förmodan faktiskt bli färdigt finns det ändå massor att pilla med och ändra... för det är ju det som är så roligt...


Hälsningar Cathrin

4 kommentarer:

  1. Vad härligt med så mycket yta och luft! Blir lite avis.

    Jag föredrar vitt framför svart min sambo föredrar svart så det har blivit en del svarta saker (jag ger mig för lätt). Tittar man dock i min garderob så dominerar svart!

    Hemma hos mig kommer det aldrig att bli sådär perfekt vitt eller svart utan jag får njuta av andras bloggar istället.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med dig! Svart är sååå fint!

    (fast jag föredrar den som accentfärg, gillar inte när det blir för mycket svart..)

    Förstår att du har svårt att byta bort lilla Åland, de är så vackra och stilrena. Verkligen klassiska som håller genom åren.

    Ha en fin helg!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag håller helt med dig, svart och vitt är så snyggt!

    Och vad härligt med ett stort sovrum! Hoppas det blir fler bilder därifrån nån annan gång...!

    Du, jag tyckte de rutiga bull/muffinsformarna var så fina. Var får man tag på såna?

    Trevlig helg!
    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Svartvita foton är bara bäst!
    Jag är också tokig i Leilas böcker. Bara att sitta och bläddra får det att vattnas i munnen.
    Kram Kristina:)

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...