fredag 15 januari 2010

Ännu mera blått...




Idag är jag lite trött och har ont i kroppen. Ryggen krånglar fortfarande då och då sedan jag lyckades sätta ner Oscar så där dumt. Sjukgymnasten tror ju att det skall lösa sig själv, bara jag gör mina övningar, men nu är det allt jag som försöker få tid hos en naprapat. Jag har inte tiden att vänta ut att ryggen skall läka ut och musklerna skall hjälpa disken i rätt läge.
Oscar sov för en gång skull över sitt fem-mål. Men det gjorde inte jag. Hur dum får man bli? Jag är ju så van att vakna vid den tiden att kroppen verkar inställd på det. Nej, nu vill jag inte gnälla mer.




Idag skall jag virka vidare på min blå/vita matta. Har snöat in lite på blå detaljer och fler kanske det blir. Hittade Tine K´s vackra bilder hos Josefins blogg My lovely grandma och kunde inte motstå att titta vidare på Tines egen sida. Fullt med härlig inredningsinspiration och jag kan verkligen rekommendera ett besök hos henne (liksom hos Josefin, bara namnet på hennes blogg är så härligt).

Nu skall jag ta tag i den här fredagsmorgonen. Idag tänkte jag försöka hinna virka klart mattan jag nämnt tidigare (mycket riktigt har skavsår och blåsor saktat ner virkfarten) och hinner jag åker nog stämpelkitet fram så att jag kan gå lös på de nyinköpta kanvastavlorna. Och kanske, kanske får även symaskinen komma fram. Vi får se, Dag jobbar länge så allt beror på barnens dagsform och hur mycket jag kan sysselsätta dem så att jag själv får pysseltid...




Önskar er alla som kikar in här en riktigt trevlig helg!
Ni skall veta hur glad jag blir av alla kommentarer! Uppskattar varenda en!!!

Hälsningar Cathrin

10 kommentarer:

  1. Då måste jag kolla in där.
    Alltid kul med inspiration!
    Egengjorda tavlor lät intressant.

    Låter inte trevligt med ryggen.
    Hoppas att det ordnar sig så att du slipper värk.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Oj vad många pysselplaner du har! Låter intressant :O) Jag är också insnöad på blåa detaljer och jag gillar bilderna till max! Måste kika vidare där...
    Skön helg! Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej Cathrin!
    Hoppas det ryggonda går över, inte kul att ha ont!

    Härliga bilder från Tine K, har två lampor från henne som jag tycker jättemycket om, den ena är en sån svart med små pompombollar som syns på nedersta bilden. Den fyndade jag på loppis (!) för 50kr!! Det är mitt bästa fynd hittils, den kostar ju runt 1400kr i butik!:)

    Ha en trevlig fredagkväll och helg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Om det finns en katalog som jag vill begära om att få flytta in i, så är det Tine K´s. ALlt där är hur underbart som helst! När helst jag känner att inspirationen är på upphällningen så tittar jag in på den hemsidan..
    Lät ju inte roligt med ryggen! Jag har en fot som krånglar emellanåt och där är det också "vänta och se" och undvik det och det. Men om man vill bli bra NUUU då?!

    SvaraRadera
  5. Gillar också det mesta från Tine K.
    Blått är också en favoritfärg hos mig. Ett tag var hela min garderob blå!:)
    Hoppas att du lyckas få gjort något pyssel i helgen! Här hoppas jag få ordning i dotterns rum!:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Stackars dig, det är ju så fruktansvärt jobbigt att ha ont i ryggen. Är det för att du går och bär på en bebis som bara blir tyngre och tyngre? Så var det i alla fall för mig när Noah växte väldigt mycket för ett och ett halvt årsedan. Nu går jag omkring och bär på en liten Nathalie istället men än så länge behöver jag inte söka vård för ryggen, har bara så där lagom ont i muskler som är spända och axlar som sticker upp typ två decimeter för högt=) Längar efter att båda mina barn ska sitta ensamma och inte vilja bli burna mer=)

    Underbara Tina K-bilder! Hoppas du får en skön helg och att ryggontet snart går över! Kram

    SvaraRadera
  7. Du får krya på dig med ryggen. Den blåa färgen på lampan vr väldigt fin. Tröttnade på blått ett tag, men det här var fint!

    Kram/Mira

    SvaraRadera
  8. Jotack, Tine k är ju bara helt underbart!! Allt är snyggt, habegär!!!:-)

    Krya på dig vännen, största kramen Sofia

    SvaraRadera
  9. Är någon sugen på Tine K Home så kika in på kungkarusell.se, i min lilla webbutik finns en hel del, vi har 30% på vissa varor så passa på!
    Hälsningar
    Sanne/kungkarusell.se

    SvaraRadera
  10. Ja, visst är det underbara bilder hos Tine K! Kanske min byrå skulle bli turkosblå???

    Jobbigt att ha ont i ryggen, har du testat spikmatta? Jag har problem med ryggen och ligger i stort sett varje kväll på spikmattan i sängen medans jag läser inredningstidningar. Jag blir hjälpt av det iaf.

    Kram Ulrica

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...