måndag 4 januari 2010

Strawberrycupcakes men inga ranunkler



Gissa vad jag fick i julklapp? Ingen KA men väl en bok jag verkligen blev glad för. Leilas "A piece of cake" Passar perfekt i det bokställ jag införskaffade strax före jul till alla de kokböcker och kakböcker jag hoppades tomten skulle komma med.
Jag fyller ju 35 senare i veckan och även om jag inte tänkte ha något gigantiskt kalas eller fest så blir det kakbuffé till alla gäster. Åtminstone är det min stora plan. Och naturligtvis måste jag göra smaskiga strawberrycupcakes. Och antagligen dito i choklad som ju är min stora last...

Var iväg och skulle inhandla lite vårblomster i kväll. Jag nosade runt i blomsterbutiken, men med allt jag ville ha skulle det gå på en nätt liten summa. Kom i stället på idén att åka iväg till den något större trädgårdskjedjan. Men besviken blev jag, snålheten bedrog visheten - en masse.  Inte hade de en endaste liten ranunkel. Eller pärlhyacint, och inga blandade tulpanbuketter. (Men finfina överblivna hyacinter och några krokusar blev det i alla fall)
I morgon är det i alla fall jag som går tillbaka till blomsterbutiken - för ranunkler, det måste jag ha på min födelsedag. Det hör liksom till.


Hälsningar Cathrin

10 kommentarer:

  1. Jag har också den boken och jag kan säga att det jag har bakat ur den har verkligen varit jätte gott!:)
    Hoppas att du får tag i ranunkler imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka läckra cupcakes! Det kalaset skulle jag gärna komma på. De där med choklad ser helt gudomliga ut. Får passa på och gratulera dig i förskott. Hoppas att du får massor av fina presenter och en mysig födelsedag tillsammans med nära och kära.

    Med en enkel tulipan...

    Kramis Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  3. Åhh vad skoj, jag har oxå den där kokboken o man vill bara baka hela tiden, även fast jag inte kan, men man kan ju lära sig, hihi;-)

    Kram sofia

    SvaraRadera
  4. Har aldrig varit sådär strålande på att baka men provade hennes blåbärscheese till nyår.
    Vilken kaka!! Hade lätt kunnat äta den bara=))

    Stort grattis i förskott!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Grattis i förskott! Jag har oxå den boken. Massa godsaker i .... Eller bara sitta o bläddra i den :) Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Jag fyller också snart år... 15:de! Ska du baka Leilakakor måste du också baka hennes katalanska maränger (s.106) och kanelkakor (s.22) de är ljuvliga!
    Jo jag kom upp och det har snöat lite lite inte äns lönt...

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. Vad roligt! Jag har också den och brukar ge den som present då jag tycker att den är så fin och inspirerande!

    SvaraRadera
  8. Hej Cathrin!
    Den där boken har jag oxå, fast har bara gjort 3 recept än så länge;)

    Ranunkler måste du ju ha til födelsedagen, de är såå vackra!

    Grattis i förskott förresten!

    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  9. å, nu blev jag sugen på ranunkler...de är så fina...

    leilas recept går varma här hemma. just nu är det hennes kolasnittar.....mums...
    har aldrig provat hennes cupcakes med de ser hiskeligt goda ut ;).

    Hoppas du får en härlig födelsedag och tusen tack för dina rara ord....!

    Kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  10. Åh, de ser ljuvliga ut! Mums!!

    Kram

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...