torsdag 29 oktober 2009

Så trött...

Att ha småbarn är jättemysigt. Oftast. Om man orkar njuta. Men det gör inte jag just nu. Jag är så trött att jag inte riktigt vet ut eller in. De värsta är att det här nog räknas som ett "normalt tillstånd". Jag är uppe mellan 5-8 gånger per natt (en bra natt) och det börjar märkas nu, när Oscar börjar närma sig sin 7 månadersdag. Tröttheten är utmattande. Ett barn var liksom en enkel match, två är logistik på hög nivå. Hur är det med tre :)?

Semlan har tur, när man är katt kan man sova när som helst och nästan var som helst...

Jag vet att jag är gnällig just nu, men det är lite tufft nu när Dag jobbar så himla mycket (han ringde in från Visingsö förra helgen och skall sitta i möte i helgen igen) och sömnen inte funkar alls.
Men det finns en ljusning. Nästa helg kommer min älsta barndomsvän hit och Dag och barnen (håller tummarna att han slipper jobba) åker till Malmö för att vi skall vara själva. Det skall iofs bli så där jätte jättehärligt att få träffas med det som faktiskt lockar mest är utsikten att få sova ostörd en hel natt. Och få göra vuxensaker ihop utan våra barn - eller män. Så nu räknar jag timmarna, snart kommer hon!
En annan kompis frågade faktiskt hur man kan hinna pyssla så mycket som jag gör fast jag har så små barn. Men det är ju mitt sätt att varva ner, att få egentid. Och nyckeln till att orkar tror jag är just egentid. Gandria var ju min egentid, men hon skall ju få föl om några månader och har det så bra hos Emma. Jag behöver bara fylla på med lite sömn, sedan blir jag förhoppningsvis normal igen... Fast lika pysslig, förhoppningsvis.
Och jag vet att jag kommer att längta halvt ihjäl mig efter mina barn men "en hel natts ostörd sömn!", just nu slår ingenting det.
Hoppas, hoppas att Oscar vill sova åtminstone en liten stund i sin säng idag innan jag hämtar Emilia så att jag kan sluta ögonen bara en liten stund. Annars blir det fler gnälliga och sömninga inlägg här, och det är ju inte så kul...
Nu talar Oscar om att det är dags för gröt och det är inte förhandlingsbart.
Ha det gott idag!


Hälsningar Cathrin

3 kommentarer:

  1. Åhh..hoppas du får sova lite mer nästa natt!
    Förstår verkligen att du är helt slut..men det kommer inte alltid vara så!

    Idag öppnar min lilla mor sin butik Kudde&Kandelaber! Den ligger på samma väg som Domkyrkan men ner mot södertull på vä sida. Har inte själv varit och ens smygtittat så jag vet inte hur mkt hyllor hon har..men hon kommer garanterat att hjälpa dig!
    Jag ska, om jag får flexledigt, köra dit en sväng i eftermiddag och kika! :)

    Ha en fin dag!
    Kram Nea

    SvaraRadera
  2. Haha, jag minns den ljuva tiden... minns den som igår :)
    Värsta var ju att om man fick en 'egen' natt, så kunde jag ändå inte sova ut!?! Kroppen ställer liksom in sig på att vara vaken titt som tätt :S

    Hoppas du ändå kan sova riktigt mycket, o ha det trevligt med din vän!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Stackars du...Utan sömn är man ingenting, vet av egen erfarenhet. Sen spelar det ingen roll hur mycket man älskar sina barn eller hur underbara de är. Tyvärr! Jag förstår att du ser framemot att få träffa din vän alldeles själv, utan barn. Det är något av det bästa för att ladda sina batterier. Men jag hoppas även att du får lite sömn...
    Vad glad jag blev av din fina ord!
    Sköt om dig!

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...