söndag 18 oktober 2009

Färdig målat!

Den här söndagen har varit lite av ett plåster på såren efter allt regnande och ruskande tidigare i veckan. Underbara höstfärger och även om det känns lite då man som jag inte klär på sig ordentligt är det så skönt med vackert höstväder.

Och det blev en produktiv eftermiddag och kväll! Nu är -troligen- alla mina måleriprojekt klara för den här gången. Härligt! Och utemöblerna kom in från kylan (äntligen!). Dessutom kan jag glädja mig åt mitt senaste fynd - en lavendelblå gryta från Kockums. Egentligen lite väl stor att ha inne, men... Jag vet att "alla andra" hade en Kockumsperiod för länge sedan, men jag älskar ändå dessa nötta gamla bruksting som för mig har så mycket nostalgi. Jag håller ju på och jagar det perfekta sideboardet/skåpet för allt vårt porslin, glas och allt annat jag samlat på mig, men kan helt enkelt inte finna det. Däremot fylls våra lådor och hyllor ständig på efter alla loppis/antik besök så nu måste jag snart hitta det för att få plats med allt.

Emilia kom hem efter sitt besök från farmor och farfar glad som en lärka och sjöng "Här dansar herr Gurka" och "Krakel Spektaker" för full hals. När hon inte kan texten hittar hon helt enkelt på det som låter bra. Hon är en sån go liten unge!
Hälsningar Cathrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...