tisdag 20 oktober 2009

Pyssel med trolldeg



Idag har vi pysslat lite till, jag och Emilia. Tror hon delar sin mammas pysseldille (hurra!). Med baktanken att även kunna skapa lite själv föll valet på trolldeg.
Jag håller ju på och testar mig fram blad lite olika ler-varianter och Fimo-leran ville jag inte riktigt sätta i händerna på min treåring. Men trolldeg blev en hit. För oss båda två. Från min egen barndom minns jag den som smulig och grynig och att själva skapandet definitivt var roligare än resultatet. Men det kom på ordentligt på skam! Och Em älskade trolldegen. "Smakar gott, mamma" var hennes spontana reaktion. Eehh...

Fast jag satt med en illvrålande liten Oscar, som tyvärr är sämre idag och hade en riktigt skrik-stund, fick vi ihop riktigt fina pepparkaksfigurer. (Em fick välja och då blev det pepparkaksformarna som åkte fram.) För Emilia var det nog en allt-i-ett upplevelse eftersom hon älskar att både baka och pyssla. Nu ser jag ännu mer fram emot pepparkaksbaket (bakningarna...)!

Nu är jag helt färdig för idag (med hänvisning åt huvet, inte hemmet), och skall raka vägen mot sängen. Hoppas inte det blir en lika stökig natt utan att både vi och vår lille O får sova.

God Natt!
Hälsningar Cathrin

1 kommentar:

  1. Fina pepparkaksfigurer blev. Ni är en liten pyssel-duo. "Pyssa" är roligt! Kram från Ma och Mo

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...