torsdag 8 oktober 2009

Favoritmöbel - Farmors skänk



Ett av mina allra mest älskade ting i mitt hem är farmors skänk (är förresten en möbel ett ting?). Jag har ingen koll alls hur gammal den är men den skall ha stått hos min farmors svärföräldrar. Farmor var född (1913) så den borde ju lätt ha si så där 100 år på nacken. Men det är helt oväsentligt. För skänken, som fortfarande går under namnet ”Farmors skänk” är mig så himla kär. Farmor har bytt ut beslagen (vilket hon tydligen i efterhand retade sig på då detta skulle dra ner värdet) men det är ju en del av möbelns historia. Jag förvarar dukar och underlägg i den och funderar så smått på att inreda en liten arbetsplats där (bara för att känslan är så härlig när man sitter där). Hela möbeln andas farmor för mig och det gör att jag älskar den dubbelt så mycket. Den har egentligen inte helt rätt placering i vårt hem, men fram tills jag kommer på var den passar bättre får den stå där den står.


(Och ja, det ni ev. ser sticka upp längs golvkanten är plasten från när vi la in nytt golv... Just den listen har inte kommit på plats ännu...)


Hälsningar Cathrin

1 kommentar:

  1. Hej Cathrin,
    Fin gammal skänk. Skickade din vinst igår.
    Kommer ihåg hur det var att leva i "glaskupans värld" helt utvakad men man klarar det. Får man inte sova nu förtiden funkar ju inte hjärnan.
    Sköt om dig!
    kram Agneta

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...