fredag 2 oktober 2009

Emilias rum


Vi håller ju på och försöker få ordning på Emilias rum, men det går inte så fort som jag hoppats. (Jag vill ju alltid att allt jag tänkt mig skall hända just nu, i det avseende blir jag nog aldrig äldre än 3 år.)
Grunden i rummet är det inget fel på med ljust creamfärgade väggar. Men sedan skall det ha rätt känsla, vara lekvänligt och svälja alla hennes triljoners grejer. Nu är vi ju lyckligt lottade som dessutom har ett lekrum, så det borde ju göra jobbet enklare. Men icke.
Just nu leker min lilla tjej mycket med sin rödprickiga födelsedags-servis, det är kafferep hemma hos oss stup i ett. (Köpt på Bubbel och bus här i Lund.) Men är det inte lite tomt på stolen? Jag skulle gärna se en liten Maileg-kanin där. Och hon skulle väl behöva något att bjuda den lilla kaninen på? En kaka eller två som hos Anna i "Engelska villan"... Vi får väl se vad som händer.

Hälsningar Cathrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...