fredag 16 oktober 2009

Älskade zink...


Nu har jag handlat igen. På impuls. Jag letade egentligen efter ett kakfat i luffarslöjd i två våningar som finns i en webb-butik. Men jag vill helst känna och peta lite på grejerna innan jag köper något. Så när jag ändå skulle in till stan för att hämta ut min symaskin som var färdig servad (hurra!) så tog jag en tur förbi "Hemma hos Emla" (- all likhet med mitt bloggnamn är faktiskt en ren tillfällighet, tro det eller ej). Det är en helt underbar liten butik med lite danskt stuk. Där säljs allt från trådarbete, Green Gate grytlappar till renoverade (ja,vita) gamla möbler. Hela butken känns lite som ett vardagsrum där man ramlar över vill-ha saker över allt. Och ägaren är helt underbart rar. Tyvärr hade hon inte mitt kakfat (som skall bli fruktfat) men jag kom därifrån med lite annat. Det enda jag inte fyndade hos henne från bilden är den gröna anslagstavlan. Den är egenkomponerad till Ems rum. Vill ju inte att hon skall pilla med nålar riktigt än men resårbandet gör att hon själv kan byta kort, bokmärke eller vad hon vill sätta upp. Bokstäverna är egentligen inhandlade med tanke den make-over vi gör på hennes rum och hon är så glad i bokstäver, men just nu är det himla fina i vårt sovrum...

Jag tog även en tur in till Granit och införskaffade korg och glasburk. Vet inte vad det är med glasburkar, men jag är nästan lika förtjust i dem som i zink. Ljusen är tyvärr inte hemstöpta (oj, vad präktigt, va?) utan nyköpta. Men nästa helg bär det av till Visingsö för att stöpa ljus med hela släkten. De brinner lite som de själva vill men det är helt klart mer känsla i dessa ljus...

Den här helgen skall vi försöka ta igen allt som blivit stillastående här hemma nu när Dag har varit tvungen att nära nog jobba non-stop den här veckan. Hoppas bara att han slipper sitta i telefonmöte den här helgen också. Är lite sur på de där amerikanarna som förstör hela vår hem-planering, vi hade ju kommit igång så bra.
Ha en riktigt skön helg och jag hoppas på fint höstväder åt er alla!

Hälsningar Cathrin

4 kommentarer:

  1. Hoppsan vad du har handlat mycket fint. Jag gillar zink också. Har flera olika zinkbrickor stående med lite smått och gott på.
    Ja men det är väl så med bloggar att man ska få inspiration och idéer från varandra. Om man inte vill att andra ska ta efter får man helt enkelt strunta i att lägga ut sina alster. Väntar med spänning på att få se dina hjärtan. Hälsa Visingsö
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon Cathrin!

    Roligt att du tittade in och lämnade en kommentar hos mig, tusen tack :)

    Ja jag är så fäst vid Green Gates prickiga porslin och tack och lov så gillar min sambo dem lika mycket och hade han inte gjort det så hade jag gått och köpt dem iallafall ;)
    Du får försöka övertala din man, muta honom med någonting, det brukar ofta fungera ;)

    Det där med och handla på impuls känner jag också igen. Förr köpte jag bara utan att först tänka var jag skulle ha saken och vad jag skulle ha den och om jag verkligen tyckte om den. Tyvärr blev det många misslyckade inköp på grund av det. Nu har jag börjat att tänka efter innan jag köper något men fortfarande kan det vara svårt :)

    Kafatet du vill ha, om det är samma vi tänker på, är jag också sugen på men precis som du så vill jag gärna se hur det ser ut imman jag eventuellt köper det. Ibland är det svårt att avgöra med hjälp av enbart bild, i mitt fall en bild på webbutiken house of linnea, om man tycker om det eller inte.

    Ha nu en riktigt skön och mysig helg :)
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja jisses, inte är jag heller människa att motstå vare sig zink eller glasburkar! Råkade visst köpa 15 st små glasburkar på loppis idag innan det bar iväg till Ikea..

    Och så klart ska knopparna på Billybokhyllorna bytas ut mot några andra, kanske från Indiska?!

    SvaraRadera
  4. God morgon!

    Tack så hemskt mycket för dina snälla ord hos mig, det var det snällaste någon har skrivit och jag blev så otroligt glad :)

    Du ska se att din man kommer att ge vika när det gäller prickar, han kommer säkert att börja älska dem :) och gör han inte det så köper du muggarna iallafall ;)

    Ha det så jättebra och njut av söndagen.
    Kram Åsa

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...