söndag 18 oktober 2009

"Jag målar och målar..."


Nu har jag fått målardille. Jag vill måla allt. Just nu målas det mycket ramar. För nu har jag en ny idé. Och då skall den sättas i verket bums. I går fyndade jag en jättefin ram på Erikshjälpen för ynka 75 kr. (Nu behöver jag bara två till i samma still - visar när det är klart) På sätt och vis var den nästan för fin att måla, men orginalfärgsättningen funkar inte riktigt till min vision. Så nu målas det för fullt i vardagsrummet. Tack och lov har vi mängder av vit färg (det är ett plus att alltid ha pågående projekt på G hemma så att det alltid finns material att ta av). Nackdelen är bara att jag blivit lite bortskämd av spraymålandet så att jag inte är riktigt nöjd med synliga pensellinjer längre. Så efter lunch är det jag som susar iväg till byggvaruhuset för att fylla på lagret av sprayburkar. För nu skall jag avsluta mina målarprojekt i garaget (docksäng och brickbord) plus få ramarna snygga och vita! Är trött på ovaslutade grejer som bara tar energi.

Jag låter nog lite tjurig och det beror nog på att jag hade så högtflygande pysselplaner för den här helgen som spolierades av att Dag jobbade nära nog nio timmar hemifrån i går. Han satt instängd i lekrummet (får inte plats i arbetsrummet som jag belamrat med oavslutade projekt...) och kom då och då ut för födointag med lätt manisk blick. Sedan hördes smattrande engelska när han gick in igen. Så barnen och jag fick roa oss själva. Vilket iofs gick ok. Och sedan hämtade farmor och farfar Em som skulle gå på Hellsingkonsert med dem idag. Idag är väl upplägget det samma för Dag, men med bara Oscar som glatt kvittrar från sin kuddhög på golvet går det tex att måla och pilla med mindre projekt för mig i alla fall.

Måste kanske också försöka ta mig ut igen i det vackra höstvädret också, idag är vädret helt underbart, med vackra höstfärger och klar luft. Skall bara pilla lite till med penseln...


Hälsningar Cathrin

2 kommentarer:

  1. Ja idag är det väl ett underbart väder :) Vi kom hem från sommarstugan för ett tag sedan och det är så skönt ute.

    Du jag håller med dig om sprayfärg. Det blir så snyggt när man använder sig av sprayfärg. Jag har, precis som du, så svårt att blunda för dessa penseldrag, jag är perfektionist när det kommer till den saken så jag föredrar spraymålning.

    det ska bli kul och se vad det är för idé du har i tankarna :)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack för dina goa ord hos mig! Åh vad kul att måla, ramar är så snygga att bara ha ståendes. Vad fint det ser ut med virkningen, åh, något sånt skulle jag vilja ha att koppla av med = ).

    Ha det bra och hälsa min födelsestad Lunds KK = )!
    Kram L-L

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...