lördag 10 oktober 2009

Jakten fortsätter

Klockan är iofs oförskämt mycket en lördagkväll (för en småbarnsmamma), men maken är i full gång med att måla lister framför fotbollen på tv:n så jag kan lika gärna blogga lite. Idag har vi haft en fullmatad men skön dag. Som vanligt på lördagar går lilla Em och dansar och det är så himla roligt att se henne så glad och förväntansfull. Fast man skulle ju kunna önska att hon inte ville iväg redan vid åtta och krävde att få på sig full dansmunering redan då när nu dansen inte börjar förrän vid tio... Efter dansen bar det i alla fall iväg med damen till farmor och farfar och sedan fick jag shoppa lite. Det blev inte fullt så många fynd som jag skulle kunna tänka mig. När Dag är med får man nämligen hela tiden frågan "vad skall du med den där till - egentligen?". Då går det inte att svara att glasfatet är så sött att jag bara vill ha det. Så det så. Men det blev ett fynd. Och efter att färgen torkat skall jag visa upp det. Det vi egentligen var ute efter är fortfarande det där sideboardet/bänken/skänken som vi letat efter hela sommaren men inte lyckas hitta.
Men skam den som ger sig, förr eller senare dyker helt rätt möbel för oss upp. Det gäller bara att hålla ut och fortsätta leta. Och jag får ju gå på mängder av loppisar/antikbutiker under tiden!

Förutom att måla har vi grävt upp körsbärsstubben i rabatten och jag har virkat X antal mormorsrutor som jag just nu är så besatt av. Om besattheten håller i sig blir det kanske en hel filt till lekrummet.

Jag kanske är lite knäpp (men jag råkar veta att jag är i ganska gott sällskap) men jag kan inte sluta tänka jul ... Har tex inventerat pepparkakformssförrådet. Måste nog komplettera lite, de var inte alls så många som jag trodde.

Hälsningar Cathrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...