söndag 28 februari 2010

Loppislista...


Innan jag beger mig ut på shopping numera måste jag ha en lapp med mig. Det är inte bara den vanliga "smör, bröd, mjölk - lappen" som man har med sig till mataffären jag menar nu. Nix, jag är numera tvungen att ha flera olika lappar. (Som jag ganska ofta glömmer, men ändå) På en lapp står alla butiker samt vad jag skall göra där uppskrivet. Tex Barnklädesbutik 1 - byt galonbyxor till mindre stl, Pysselbutik X - lera, träpärlor, penslar, Barnklädesbutik 2 - bodies stl 80, Byggvaruhuset - skruvar, slippapper, osv. Jag har också en önskelista med mig när jag loppar.

Den första lappen måste jag följa slaviskt, annars kommer jag hem utan det jag gav mig iväg för att fixa (det finns ju så mycket roliga butiker och så mycket fint att titta på nför en förvirrad småbarnsmamma med sömnbrist alá zombie) medan jag nästan tror att jag väljer att glömma önskelistan. För i går fick jag inte med mig en enda sak som stod på den däringa önskelistan. Det jag däremot fick med mig hem var ett set med barnbord och 2 barnstolar. Till ett lite för högt pris, men jag var i chocktillstånd tror jag  (återkommer till anledningen). Bord och stolar skall bli svarta (!) och troligen hamna i Oscars rum, när vi slänger ut skötbordet.


Dessutom lyckades jag norpa åt mig två fina gamla ex av "Olles skidfärd" och "Duktiga Annika" av Elsa Beskow. Bildena är helt underbara och skall nog få hamna på väggen i lekrum och barnrum.
Men det som försatte mig så i chocktillstånd var Skåpet. Som bara stod där och hade mitt namn på sig. Typ. För som den mästare jag är på ovavslutade projekt är detta skåp ingen dröm. Det måste slipas, antagligen spacklas och sedan målas. Inga större bekymmer, men det kräver ju lite tid. Trots det var det bara mitt skåp. Och skall hämtas på tisdag. Hurra! Fylld med energi återvände jag hem och tog helt sonika tag i lite andra oavslutad projekt. Som skall fotas och visas så klart.

Emilia är lite bättre nu, men det har så klart inte blivit så mycket gjort som jag hoppts när man har små sjuka barn, men äsch - jag har ett skåp!!! (Och huvudsaken är så klart att hon är på bättringsvägen.)

Idag skall jag förhoppningsvis kunna börja måla soffbordet som nu är färdigslipat. Vi skall också hänga upp lite av mina nu avslutade pysselprojekt och så skall jag försöka få tag i den där stora hallmattan för nu smälter snön här hemma. Det känns som om hälften av allt grus utifrån hamnar i vår hall varje gång någon kommer innanför ytterdörren och vår lilla pyttedörrmatta är en dålig grindvakt. På vår gräsmatta börjar små gröna toffsar synas. Börjar man kanske ana en smula vår?

Hälsningar Cathrin

13 kommentarer:

  1. Härligt att få slutfört några projekt! Här känns det som om jag aldrig blir klar med mina stackars strumpor.
    Kul med skåpet också! Då kanske du kan stå ut med att det inte blev så många fler fynd!;)
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ett skåp! Förstår din glädje!!! Det är något speciellt med skåp! Å flaggor har du sytt också! Bilderna i är helt fantastiska i EB´s böcker, man blir glad av dem!
    Min man blir lite lätt sympatisjuk när jag blir sjuk... hur jobbigt som helst;) Märkliga varelse de där männen*ler*

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Vilka fina fynd du har gjort. Gruppen kommer att bli väldigt fin i Oscars rum. Ska bli spännande att få se skåpet. JAg har också blivit med skåp i helgen. Stör ej- målning pågår!!!

    VAd härligt med gröna tofsar i mattan. Jag stod och kikade på vår idag och tänkte att man kanske skulle skotta lite och slänga ut snön i gatan. Är man desperat eller?!? Våren är nog här snart!

    Hoppas att du får en fin vecka!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  4. Listor har jag aldrig varit bra på, jag inbillar mig att det skulle stressa mig så otroligt mycket att se vad som behövs. Jag gjorde en att göra lista men den blev så lång så den kastades på en gång.
    Nyfiken är jag på skänken och soffbordet hoppas på bilder snart.
    Jag älskar Olles skidfärd barnen kan prata om den hur länge som helst. Vår tomte förra året var farbror rimfrost inspirerad.
    Grästofsar det är ju helt otroligt här är det så mycket snö så man knappt ser asfalten. Vi har 50 cm blask på gräsmattan.

    Önskar dig en trevlig söndagkväll.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Men åh vilket fynd du gjorde med bordet och stolarna, så söta!!:-)

    Vilken energi du har, dela med dig snälla, hihi...

    Må gott, kraam Sofia

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!
    Vilket fint bord o små stolar du köpte! Åh vad jag blev nyfiken på SKÅPET som försatte dig i chock, hihi! Vill se!!

    Ha en trevlig kväll,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Du har alltid en massa projekt på gång. Jag förstår inte hur du hinner...Ska bli kul att se stolarna och bordet när du har målat och allt det andra :)

    Tar du någonsin det lugnt? :)

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Det var mycket läsning som jag hade att ta igen nu... Så jobbigt med sjuka barn och att inte få sova på natten. Och hur är det möjligt för alla dessa pappor att sova? Otroligt!

    Härligt att du i alla fall kommit iväg och fyndat så du har lite berusningsvåg att leva vidare på i sömntillståndet zoombie. SKa bli kul att få se nya skåpet. Barnmöblerna är liknande de som jag och min man gjorde om och gav bort till en liten Emma i doppresent. Min maken tog bort pinnarna i ryggen och ersatte utrymmet med en utsågade krona (min design) sedan målades setet i vitt och rosa så klart. Och som pricken över iet så fäste vi guldknoppar upptill på stolarna.

    Ha det gott och hoppas alla barnen friskar på sig nu om våren bara tar och kommer någon gång....

    kramelikram Emelie

    SvaraRadera
  9. Vet hur det är... har också listor till alla olika affärer, inte för att följs slaviskt men de underlättar shoppingen:)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  10. Nu blir jag nyfiken :O) Böckerna tycker jag också var ett toppenfynd! Finns även i vår bokhylla, men som nyutgåva i miniformat...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Jag är ju lite crazy och tycker att det kan vara riktigt skojigt att ha flera projekt på gång samtidigt! Måla lite här och känna den kliande lusten att sätta igång att måla lite där.. Grattis till skåpfyndet! Jag hoppas verkligen att det kommer bild på det snart, nu har jag ju blivit nyfiken! Och eftersom jag själv inte får plats med fler möbler så är det näst bästa att se andras möbelfynd! :-D

    SvaraRadera
  12. Listor är bra att ha! Fina fynd du har gjort! Kram

    SvaraRadera
  13. mysig idé med bilderna i böckerna som tavlor. Har själv en bok som jag tänkt slakta och göra tavlor av i barnrummet :-)

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...