tisdag 16 februari 2010

Mer köksdrömmar...


Jag fortsätter att tjata om mitt drömkök. Nu har jag kommit fram till att vi behöver en kökssoffa. Modell pinnsoffa som matchar våra svarta lilla Åland. Då kan vi nämligen flytta om våra redan befintliga stolar och behöver bara köpa en ny. Men nu måste jag alltså jaga rätt på en svart kökssoffa. Eller i alla fall en kökssoffa. Att måla är ju inte hela världen och dessutom riktigt roligt. Någon som har ett bra tips på en någorlunda liten kökssoffa? Jag kan ju ha tur att hitta en begagnad, men annars är det nog en ny som gäller.


Jag är fortfarande rätt låg och känner av att jag inte är helt ok, lite feber och snuva. Egentligen inget att klaga över, men det är så frustrerande. Har ju så mycket jag vill göra. Lite virkat har det blivit, en tårta, kakor och lite annat. Att virka går ju bra att göra i soffan. Det är svårare att slipa bord ;)

Köksbilderna kommer även den här gången från Country Living. Kan inte se mig mätt på köksbilder därifrån nu. Funderar på att måla en av köksluckorna med den där tavelfärgen jag köpte i helgen. Skall vi ändå lacka om luckorna gör det ju inget om jag inte blir nöjd...

Hälsnignar Cathrin

17 kommentarer:

  1. Tjata på du vännen=))
    Vackra inspirationsbilder får jag aldrig nog av!

    Varför inte prova tavelfärg?
    Det kan ju bli riktigt häftigt!

    Hoppas att du kryar på dig nu.
    Förstår att du blir less.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Ps.Den undre bilden är en sån där dröm!
    Ha diskbänken framför fönstret skulle inte vara fel, just nu stirrar jag rakt in i en skåplucka när jag diskar=))

    SvaraRadera
  3. Härliga köksbilder jag gillar skafferiet med kryddorna.
    Prova blocket där kan du säkert hitta en kökssoffa billigt det brukar finnas antikbetsade men om du ändå skall måla den spelar färgen inte någon roll.
    Vi har fyndat mycket på blocket tycker att det är bättre än tradera, men det är nog för att jag vill ha saken på en gång. Jag har inte tid eller tålamod att vänta i flera dagar. På blocket kan du även hitta saker där säljaren vill bli av med möbeln fort. Men det gäller att titta varje dag.

    Krya på dig
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej
    Har du sett min lilla kökssoffa? Den är handgjord och kan beställas i olika längder. Säkert kan du beställa den i svart och utan hjärtan om du vill.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Trist när man inte känner sig hundra,vet hur det känns!! Hoppas det blir bättre vännen!

    Jadu, fina köksbilder kan man ju verkligen drömma sig bort av, suck!!;-)

    Ha en fin dag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du snart är frisk igen!
    Härliga köksbilder, drömma kostar ju inget!:)
    Här ska vi flytta vår diskbänk, just för att vi vill ha den under ett fönster istället för som nu mot en vägg med överskåp.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Tråkigt att höra att du inte är piggelin än...jobbigt!

    Kök kan man sannerligen drömma om i evinnerlighet. Tänk att ha ett skafferi, ett sånt som man kan gå in i...mmm

    Dream on...
    kram kram

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder du drömmer till:) synd att du inte mår lika underbart...
    Jag såg ett kök som de målat alla överskåp med tavelfärg, det va faktiskt rätt häftigt... resten var vitt! Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  9. Hejhej

    Min svarta lilla soffa kommer från Ikea. Finns tyvärr inte i sortiment längre :(
    Lycka till i jakten!

    - Jenny

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra kök! Vi valde bort några överskåp för att kunna ha ett fönster ut över diskbänken! Inget vi ångrar :)

    Jag hade absolut målat, när det ända inte gör något ifall du ångrar dig är det bara att köra på!
    Hoppas att du känner dig piggare snart!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  11. Underbara köksbilder du bjuder på.
    Tänk att ha diskhon så där vid fönstret och kunna så ut och titta smatisigt som man gör allt det tråkiga.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  12. En lagomt stor kökssoffa vill jag också ha! Min pappa har två gamla, och nog tycker man att han kunde dela med sig till mig med EN av dem åtminstone! Men å andra sidan har jag norpat tv-skåpet, en stol, flera trälådor och ett slagbord, så några möbler kanske han ska få ha kvar..

    Tjata på om köksluckorna! Det blir så bra med bara så enkelt som att måla om dem i vitt!!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jag har målat luckor ovanför kyl o frys med tavelfärg. Är helt klart nöjd!
    Vi ska oxå lackera om våra luckor... Har inte kommit till skott än bara... Då behåller vi nog "tavel" luckorna :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilket fint kök...En pinnsoffa är ju jättefint och svart är fräckt. Här kommer det in mera och mera svarta detaljer.

    Kram till dig/ Anne

    SvaraRadera
  15. Godmorgon!
    Bänkskivan och "gå in" skafferi, ja tack! Hoppas du är piggare,den här årstiden verkar många krokna. Appropå Tizzla,glömde skriva att man ska klicka på länken för att komma in på hemsidan. Så prova du de har även nätförsäljning,sicken tur va=) Kan intyga att de är jättesköna äger ett par själv. Ha en bra dag/Annica

    SvaraRadera
  16. Hej och tack för att du lämnade avtryck hos mig. Jag är också snuvig och "matt" och det är verkligen inte roligt. Tur att man har snälla barn som accepterar en lat mamma på sitt sportlov ;-) Kram

    SvaraRadera
  17. Hoppas du känner dig bättre snart.

    Besök närliggande loppisar och auktioner i sommar så hittar du nog din kökssoffa.
    Kram Milla

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...