måndag 15 februari 2010

Blomsterlängtan


Nu vill jag ha mer blommor här hemma! Som den flowerkiller jag lyckats bli på senare år, får jag dock hitta nya lösningar på min blomsterlängtan.
(Har dock upptäckt att hjärtan på tråd, drakblad, garderobsblommor och primulor tar lite längre tid på sig att flytta till blomsterhimlen. Kanske finns det hopp...)



Dessa ljuvliga florabilder kommer från Anna-Lena. Tack för att du plockat ihop så underbara blomsterpaket åt mig! Kan varmt rekommendera en titt in hos Anna-Lenas "Mormors gömma". Emilia fick smultron och hallon på sin vägg och blev väldigt nöjd. Själv försöker jag välja vilka som skall upp i sovrummet (blått så klart) och så skall jag ge bort några också.

Sitter just nu i köket och tittar ut på snöflingorna som singlar omkring. "Än så är det långt till vår..."
O sover i vagnen och jag dricker dagens första kaffe. Mysigt. Är inte så lång tid kvar av min föräldraledighet så jag måste passa på att njuta så mycket jag kan, känns det som.

Ha en fin måndag, allihop!



Hälsningar Cathrin

6 kommentarer:

  1. Hej min vän!
    Tack för dina rara rader!
    Nog skulle det vara kul att husera på Österlen=))

    Vad är drakblad??
    Ska shoppa blommor på Torsdag och hade tänkt mig något jag kan få att leva mer än en vecka...

    Vackra bilder!
    Ser ut som gamla skolplanscher.
    Sen var det snyggt att ha dom på lina med klädnypor!
    Det kanske jag kopierar=))

    Passa på att njut! Så mycket du bara kan.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Här trivs olika sorters hoya och garderobsblommor, annars är jag också ganska dålig på blommor!:)
    Fina bilder du visar också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!
    Vilka fina florabilder! Jag har oxå köpt mina från Anna-Lena/Mormors gömma:)

    Ha en trevlig vecka!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jag undrar varför är blommor så fina på bild men aldrig hemma hos mig??? Lyckas allt för sällan att få blommor att överleva hemma hos mig...:(
    Ja ta vara på tiden nu när du går hemma för sen rullar det bara på och rätt som det är så går de i skolan,de små! Ha de bäst! Åse

    SvaraRadera
  5. Vilka bra tips för mig som för tillfället har bara har en enda överlevande krukväxt hos mig...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Haha, det låter som att du är lika bra på blommor som jag är ;-) Konstigt nog verkar orkidéer också gilla mig? Ang. kökssoffa tycker jag du ska Blocket-knarka i några veckor så kommer säkert något fint dyka upp där till ett bra pris :-)

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...