torsdag 4 februari 2010

"Vår-virkning"


Orkar inte skriva en endaste liten rad om all snö som kommit. (Oj!) Om man ignorerar den kanske den kan försvinna? Jag har ägnat mig åt lite virkning dagarna som gått (förutom snöskotting...) och nu börjar jag faktiskt få styrsel på min pläd. Har en hel del färdiga rutor. Men det krävs många, många fler. Ser det som terapi för en själ som alltid vill ha snabba resultat. En god vän som går i terapi har blivit föreslagen att börja handarbeta för att må bättre och helt enkelt stressa av, så kanske kan jag se virkningen som terapi. "Tålamodsterapi" =O.

I helgen blev min "blomstersjal" färdig och den blev väldigt pastellig. Mer än vad som är "jag" men jag gillar den. Är väl vårkänslorna i mig. Som motivikt bjöd jag mig själv på en köpt sjal också. Har gått och velat ha en från Vintage by Fe länge, så på min shoppingtur i helgen som gick passade jag på.



I går kom min vimplar från Bea! Emilia blev väldigt spänd när hon öppnade brevlådan för ett trekantigt paket, det bara måste vara något till henne eller Oscar. Vimplarna skall troligen få hänga i lekrummet, men där har jag knappt kommit halvvägs med inredningen. Så det får bli en annan gång som jag visar något därifrån:.Just nu är det väldigt mycket barnrumspinspiration som susar runt i huvet på mig verkar det som. Fast snart är det dax att ta tag i köket. Det blir bara "light make-over", men ändå.

Hälsningar Cathrin

10 kommentarer:

  1. Jag orkar inte heller med det vita på marken längre.
    Blev så arg i morse att jag ställde cykeln och tog bussen till jobbet
    (nu har jag avslöjat att jag smygbloggar från jobbet också)

    Vilka fina färger det kommer att bli på pläden!
    Och du har rätt, det är som terapi.
    Inte för att jag kan virka men när jag väl försöker så släpper jag tankarna på allt annat och tittar inte ens på klockan.

    Bra att du unnade dig en ny sjal!
    Man måste få det man önskar i bland=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Uj så du är produktiv! Drömmer fortfarande om den där din runda fina matta :O) Och rutorna är härligt pastelliga. Passar nog bra sen när våren anländer... efter att all snö smält bort ;O)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vilka fina sjalar! Både den hemmagjorda och den köpta! Den virkade framkallar verkligen vårkänslor! Härligt!

    Tack för beskrivning på hur du virkat din matta! Funderar på att åka till Panduro redan idag och införskaffa mig en sån där mastodontvirknål;) Men vet inte vilket rum som ska få mattan ännu så ska fundera på vad jag har som jag kan riva sönder;)

    Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Cathrin!
    Dina virkade rutor är en verklig motvikt och till all snö som vi nu fått. Så vårig och pastellig. Härligt! Nu börjar det klia i virkfingrarna...*ler* Dags för terapiarbete snart. Hi hi... Handarbete kan verkligen vara tålamodsprövande. Det vet jag det... skam den som ger sig...

    Du, vilken fin sjal från Vintage by Fe du köpt.Vill också ha....!
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  5. Hej Cathrin!
    Är så trött på snön jag oxå..igår hörde jag en fågel sjunga så fint, var tvungen att blunda o låtsas att det var vår när jag hörde den:)

    Din virkade sjal blir ju jättefin! Den från Vintage by Fe har jag oxå, det är en favorit:)

    Ha en trevlig eftermiddag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Ignorera kanske är det bästa sättet eller gilla läget??? Men hesmkt trött är jag på alla snö. Fin sjal! Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vilken fin virkning du håller på med. Härliga färger!:) Får väl sticka färdigt mina sockar innan jag börjar med någon virkning, annars lär de aldrig bli färdiga!:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jomen, det skriver jag under på! Pyssel mår människan bra av! Och jag undrar om jag ska testa att ignorera vintern och snön så kanske den försvinner...? Det har ju inte hjälpt det minsta att svära åt den.. du får tala om om du märker någon förbättring. I väntan på behöver man allt vårigt som kan pigga upp!!

    SvaraRadera
  9. Snacka om tålamod... jättefin sjal du virkat och du den var alldeles lagom pastellig nu till våren, du vänjer dig!
    Ha de gott! Åse

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Ja, visst är det där helt perfekt terapi!!! Att göra något enformigt så att hjärnan slappnar av och samtidigt skapa något, kan inte bli bättre = )!!! Tack för din jättefiiiiina kommentar hos mig, den värmer SÅÅÅ!!!

    Ha en skööön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...