torsdag 25 februari 2010

Vitt och rött hos Em



Förvaring till barn är nästan lika roligt som vanlig förvaring. För även om jag är rätt återhållsam vad gäller färg i övriga huset är det kul att ta ut svängarna i barnens rum (Oscar har ingen talan - han har lite svårt att ha en åsikt, men Em har fått vara med och välja färger). Rött är ingen dominerande färg i damens rum men just rött och vitt är väldigt effektfullt ihop.


Precis en likadan röd liten väska hade jag när jag var liten. Och den prickiga lådan innehöll en dockservis men var så fin att jag inte velat kasta kartongen. Den vita är en liten doktorsväska som det leks väldigt mycket med, framförallt när O varit på BVC. Då får vi sprutor både här och där och Semlan är ofta trasig i svansen...


Just nu målas det en hel del här hemma. Härom dagen ritades det tex bokhyllan (dock den nere i lekrummet). Orkade inte bli arg utan tvättade bara bort färgen som tack och lov gick bort och försöker se det som att jag har en kreativ dotter. "Jag hittade ju inget papper, ju." svarade hon på frågan om varför i hela världen hon fått för sig att måla på ett så udda ställe. Kreativ och munvig...

Hälsningar Cathrin (som nu tänker måla om en bokhylla, fast med målarfärg och inte tuschpenna)

6 kommentarer:

  1. Men åhh så söta väskor!!:-) Ja, kids får för sig mycket konstiga idéer ibland, hihi. Min son ritade på vår då NYA soffa för nåra år sen, glad man blev, not!;-) Ha en fin helg!! Kraam Sofia

    SvaraRadera
  2. Den kommentaren har vi också fått höra i vårt hus, men den gången hade det målats i lillasysters ansikte... :O) Rött och vitt är vackert ihop!
    Skön helg! Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Grattis till pysselvinsten! Rött och vitt är verkligen fint ihop piffar upp lite. Jag är också sparsam när det gäller färger men i barnens rum måste det finnas färg det hör till deras utveckling det stimulerar till lek och lära.
    Min äldsta son var ganska trött på allt vitt hemma och ville ha en helt svart rum men vi möttes på halva vägen så lite tuff 50- tals teak möter guld, svart och vit.
    Ritats har det här också och kanske är det för att mamma ritar på väggarna också. Hur fick du bort ditt vi har många streck som inte går bort inte ens när jag målar över med vit färg eller gnuggar med sopa.

    Du får ha en trevlig helg.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Grattis till din pysselvinst!
    Ska bli kul att se vad du hittar på med det.

    Jag tycker att det är fint med färg i barnrum.
    Ger energi och känns kreativt på nått sätt.
    Hehe, kunde inte låta bli att le när jag läste att hon ritat...
    Hon har väl blivit inspirerad av sin kreativa mamma förstås!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Åhh Grattis till din underbara vinst!!!

    Vilka fina väskor..Min V har en del sådana också o dom är toppen för förvaring..:)

    Hoppas att du får en underbar helg tillsammans med din målarpensel..tihi...

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du kom iväg på din tjejhelg.
    Jag hade också en likadan röd väska när jag var liten, och det var länge sen!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...