lördag 13 februari 2010

Skåpsrensning

 

Idag befinner jag mig i soffan. En ganska otippat plats att finna mig på, så här en lördagseftermiddag. Jag började må mycket bättre i går kväll (efter att Dag kommit hem tidigt och styrt upp barn och kvällsmat) och gick ut hårt i morse. Flängde iväg till byggvaruhuset full av härlig pysseliver. Jag inhandlade bla hönsnät, fina tomma (!) målarburkar, grå griffeltavlefärg och lite annat smått och gott. Plus då papper till slipmaskinen som ju var själva anledningen till att jag åkte. Det andra var bara bonus som jag länge haft på min inköpslista (Listtokig som jag är har jag listor för lite allt möjligt, bla en för pysseltillbehörsinköp när jag kommer till byggvaruhuset. Att jag sedan oftast tappar bort mina listor är en helt annan femma.) För här skulle slipas soffbord förstår ni, mina vänner.


När jag kom hem från min inköpsrunda var jag glad men tämligen trött. Och kan ni förstå, jag blev hotat med näst intill skilsmässa om jag så mycket som petade på slipmaskinen. När Oscar sover middag skulle jag också sova. Basta. Lyckas dock inte sova så jag gör det näst bästa; sitter uppkrupen i soffan med ett stycke kärleksmums på en tallrik som snart är tom till sista smulan (Leilas kärleksmums som blev över från min födelsedag…).


Skall nog drömma lite till om det där köket jag vill ha. Sist jag skulle vila började jag röja lite i köket. Vips så åkte en av skåpsdörrarna av och så var jag igång och "möblerade om". Om jag bara var en lite mer ordningssam person skulle det faktiskt vara fint med öppna hyllor i köket... Och tänk vad mycket som skulle rensas ut. Just nu känns det lite som om jag bara dönar in allt i skåpen och stänger dörren för att slippa tänka på det. Min rensning i köket resulterade i alla fall i en kartong som skall upp på vinden. Dörren lär åka på igen, det är ganska fula stommar på vårt kök och hål och beslag gör ju inte det hela snyggare, men man får i alla fall en liten känsla av att prova på.

Tack för alla rara hälsningar! Ni är så gulliga!
 
Hälsningar
Cathrin

17 kommentarer:

  1. Så lycklig jag skulle vara om det såg ut så där i mina skåp!

    Men du, ta det lugnt med din förkylning! min har hängt i 3 veckor nu, bara för att jag inte haft tid att ta det lugnt... Men jag förstår dig, det låter som du har ett roligt projekt på gång!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte heller ha öppna hyllor, mest för att jag är för lat att damma och diska av det som blir stående och samlar damm! Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Du får gärna komma hit och fixa i mina skåp=))
    Sån där ordning tror jag aldrig att jag har haft!

    Nu ska vi "prata" om det där med vila...
    När man är sjuk och ska vila så gör man det i hop med en massa kuddar, filt och ev en bok eller film.Gärna något gott också.
    Man åker inte med en lista till affären!
    Även om jag förstår dig eftersom att jag är likadan men det är roligare att säga åt andra än sig själv *skrattar*

    Nu hoppas jag att du kryar på dig så du får ta tag i dina pysseltankar.

    Kramen Hannis

    Ps. Det där med tomma fina burkar lät intressant!
    Rysligt nyfiken.

    SvaraRadera
  4. Men du måste ju ta det lugnt!!
    Hoppas nu att kärleksmumsen kurerat dig så att krafterna kommer åter och pysslandet kan återupptas!
    Vilka fina burkar du har! Sånt tycker vi om =)

    Stora kurerande kramar Mimmi

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg du har!! :)

    Välkommen in , utlottning pågår!

    SvaraRadera
  6. Som sagt, när man är sjuk ska man vila och inte fara runt i byggvaruhuset!:)
    Jag har samma anledning som du till att jag inte har öppna hyllor i köket!:) Fast när vi ska renovera köket vill jag ha en öppen hylla, men inte för porslin utan för ljuslyktor, någon blomma och så.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är nästan ADHD varning på dig (ta det som en komplimang). Vilken energi :)
    Fint blev det!

    Ha en fin kväll och krya på dig!

    SvaraRadera
  8. Hej! öppna hyllor är jättefint, just i köket är det ju så mycket grejer i alla fall jag vill ha framme synligt! Till skillnad från ett vardagsrum, tex, där det skall vara lite "luftigare"..Fint kök visade du i tidigare inlägg.. exakt så vill jag ha mitt köksgolv!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Oj en till som har lister men "ibland" inte hittar dem när de ska med till affären...:D som jag skrattade...Skulle kunna vara mig du beskriver! Men då är det ju bäst att ta lite extra saker som skulle behöva stå på listan men...
    Krya på dig fort så du kan slipa sen ;)och ha en skön alla hjärtans dag! Åse

    SvaraRadera
  10. Självklart kommer det bilder på vår köksrenovering!:) Är ju kul även för en själv efteråt, när allt är klart och man förhoppningsvis har överlevt och är nöjd med resultatet!:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Å vad gott med kärleksmums! Och vilka fina hyllor du har med massor med fina burkar! Älskar burkar, både i glas, porslin och plåt! Så snyggt med öppna hyllor men lite estra jobb blir det ju;-)

    Vad roligt att du gillade mitt virkade N! Kul att bli copyad (?). Visst är det roligt att virka smågrejer som kan bli klara på en kväll!

    Hoppas du har en härlig alla hjärtansdag! Kram

    SvaraRadera
  12. Jättefint du har där i skåpen!! Tänk om det såg likadant ut i mina;-)

    Ja du får ta det lugnt och inte at ut dig för mycket, själv blir det soffläge hela dan, tror jag...hihi.

    Ha en fin alla ♥-dag stor kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Tack för din kommentar! Ja, jag tycker också att det är viktigt med en fin dukning! Ibland anstränger man sig lite extra! =))

    Kramis

    SvaraRadera
  14. Å jag som trodde hon hette Semlan pga kärlek till semlor ;)
    Jag har också alltid tyckt att dygnet har för få timmar men saker som händer och sker i livet gör att vi omvärderade lite... Dock finns det dagar som ff borde vara dubbelt så långa;)
    Hoppas ni har en riktigt mysig dag!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  15. Haha jag kan se dig röja runt. Ordning har du iaf och fint. Lycka till med luckorna hihi...

    Kram Anne

    SvaraRadera
  16. Skönt att höra att det finns fler som är som jag. Jag vill så mycket och gärna på en gång. Den enda gången jag inte orkade något var förra julen då jag fick influensan och orkade inget i nästan 2 veckor. Och det är lång tid för någon som har hundra ideer på gång.
    Skulle också vilja ta bort luckor men det är såna tråkiga Ikea stommar, helst skulle man ha gamla inbyggda trä skåp.

    Hoppas ni haft en mysigt alla hjärtansdag./ Mia

    SvaraRadera
  17. Hej och tack för titten hos mig, jag blev så glad! Vad fint du har det i skåpet och så många vackra burkar! Jag älskar burkar.....
    Ha en bra vecka! Kram från Maria

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...