tisdag 23 februari 2010

Får jag fresta...

...med lite tårta? Eller en kärleksmums?  Betydligt nyttigare för figuren än de med grädde och gott i.
Nu är det länge sedan jag visade något virkat. Och när jag nu inte kunnat pyssla på som jag velat här hemma har det blivit lite mer virkande. Passar ju utmärkt att ägna sig åt från soffan eller i sängläge.
Försökte länge få till en marsipanros jag kunde vara nöjd med, men gav upp och sydde på lite pärlor i stället. Som vanligt virkar jag utan mönster, men nu har jag ju virkat kakor såpass mycket att jag slipper börja om så många gånger som jag gjorde i början.


Nästa projekt är nu att få till ett virkat E efter inspiration från Claudia med Huset utanför stan. Fick också ett ryck och virkade grytlappar en kväll efter att ha sett Claudias dito...
Har inte bestämt om dessa skall få pryda mitt nya kök, eller om de får åka upp till den småländska släktgården (de är ju fina men inte så praktiska).  


Det är nog det som är det roligaste med att blogga. All härlig inspiration man får från alla medbloggare för att inte tala om hur kul det är att lära känna (för visst är det ändå så) så många goa, rara, bloggvänner! Nu har jag haft över 5000 besök sedan jag satte in min räknare i oktober.
Kanske dags för mig också att ordna en utlottning?



Min häftpistol är till slut äntligen upphittad! Hurra!!! (Jag tänker inte alls fördjupa mig i hur den hamnade på helt fel ställe...hm...harkel... Dag...) Nu skall jag bara fylla på med häftklamrar i rätt storlek, sedan är det pysselavslutningsdax. Och så väntar röjning av arbetsrumemt (på riktigt nu) den här helgen! Där döljer sig säkerligen mer än ett bortglömt och ännu oavslutat pysselprojekt som jag kan ta tag i. Jag är ju nu en sådan optimist att jag inbillar mig att bara för att vi har tomt i kalenderna (nåja, nästan tomt) en helg så skall jag få mega massor av tid att göra det jag vill. Vi får väl se. Jag längtar i alla fall redan till helgen. 

Ha det fint ute i snöyran och jag hoppas ni inte snöar in!


Hälsningar Cathrin

17 kommentarer:

  1. Halloj vännen!
    Nog får du fresta allt!
    Så himla gulliga!
    Ähum...Det där med att virka är ju inte min grej, det har jag tjatat om förut men jag får bara inte till det!

    Men vad bra att häftpistolen är upphittad!
    Jag är ju spänd som en fiol på vad det är du ska fixa=))

    Helgen längtar jag också till.
    Jag struntar i att veckan just börjat, jag vill ha Fredag!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Å vilka söta bakverk! Jag har inte testat på virkbakning ännu men det känns som att det börjar närma sig! En prinsesstårta ska jag definitivt försöka mig på!

    Synd att det inte blev något E. Ett tips när man virkar bokstäver är att rita en mall precis så stor och med rätt proportioner som man vill ha. Sedan kontrollerar man bara virkningen lite då och då så att den stämmer.

    Jag längtar också till helgen fast vi är sjuka här hemma och ska ha nmangivningskalas på lördag. Håll tummarna för att vi är friska allihopa så att vi inte behöver ställa in. Sköt om dig, kram.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina saker du skapar :) Tycker absolut att du ska ha en utlottning!

    Tack för tipset om tapeten. Det ska jag göra denna vecka (beställa mig en färgglad testtapet).

    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  4. Åh så fina dina bakverk blir! Har ju inte vågat mig på bakverk än, men i helgen började jag med ett par små tossor. Allt smått är ju så sött! =) Och sedan irkas det lite här och lite där. Tror jag har 5 stycken projekt igång just nu och då menar jag bara virkning...hi hi. Typiskt mig!

    Såg också Claudias virkade bokstav - så fint! Lycka till med ditt E!

    kramelikram från mig

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tårtan blev verkligen supersöt - behövs ingen "marsipan"ros där inte - fint med pärlorna! Lustigt med grytlapparna... jag var oxå inne på hennes blogg och härom kvällen satt jag som besatt o virkade grytlappar! Du har verkligen rätt där, man får så otroligt mycket inspiration och idéer att ta efter.
    Må så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Min yngre dotter har satt in en beställning på virkade bakverk! Själv varken kan jag eller har tålamod så jag har skickat beställningen vidare till min mamma :O) Och hoppas hon kan fixa det tills dotterns födelsedag i slutet på mars...
    Så fin din tårta blev med pärlor!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. En bit tårta och kaffe tack!

    Skulle behöva semlor av din variant!
    Oj oj oj vad de har satt sig!
    Duktig du är på att virka! Skulle lätt vilja ha en sådan där godsak!

    Kram ♥ Mimmi

    SvaraRadera
  8. Bokstäver och virkat kan inte bli annat än fin fint. Älskar virkade saker och just för stunden så råder grytlappsbegär. Finns så många läckra i härliga färgkombinationer. Låter dock gärna andra sköta jobbet så betalar jag hellre=) Läcker bakelse du fått till! Ha en bra kväll/Annica

    SvaraRadera
  9. Vilken fin läckerbit du har virkat! Har virkat en del bakverk och det är riktigt kul!:)
    Lycka till med rensningen i arbetsrummet!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Det var jag som råkade lägga en kommentar när jag var inloggad på sonens gmail... sorry!
    Jätte fin bakelse som du har virkat!
    Jag tycker absolut att du ska ha en liten utlottning för att fira att du har haft så många besökare:)
    Jag kommer i alla fall att vara med!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så kul att virka så fint!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  13. Ja sådana skulle jag kunna ha här hemma, då blev det i alla fall något kvar på fatet, hihi.
    De blev jätte söta, jag saknar inte alls rosen, så här lev den gulligare på något sätt.
    Ha det gott.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  14. Vad mycket du hunnit virka under sjukperioden tur att det finns ett så behändigt pyssel. Lätt att ta fram, städa upp och det gör inget om man blir avbruten av barn som behöver kissa, äta eller vill leka.

    Lycka till med arbetsrummet jag håller på för fullt med mitt och det är som du skriver det ligger några gömda halvfärdiga saker lite här och var.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar tårta....Jättefin. Hihi får gratulera till att du hittade din häftpistol.

    Kramis Anne

    SvaraRadera
  16. Så fina Kakor!! Önskar att jag kunde virka..hm... :)

    Jag som du tror alltid at jag ska hinna med massor men med en liten hängandes runt benen är det inet alltid så lätt o hinna allt man vill..eller vad säger du?! tihi...

    Varma Onsdagskramar Elin

    SvaraRadera
  17. Väldigt söta skapelser! Och som du säger, väldigt få kalorier i dem!! Här har du en som är expert på att förlägga verktyg just på underliga ställen. Det som jag oftast tappar bort är maskeringstejpen - alltid puts väck!!
    Näää.. inte har det väl någonsin hänt att man planerat att göra mer i helgen än vad man hinner..?!

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...