söndag 7 februari 2010

Loppislördans fynd


Det blev inget soffbord i går. Men några andra fina fynd som faktiskt vägde upp bristen på lämpliga soffbordsobjekt. Det är ju lite det som är charmen med loppisar, man vet aldrig riktigt vad man finner.
Att jag är svag för gamla konserveringsburkar i glas vet nog ni som kikar in här, jag tjatar ju om dem titt som tätt. En sådan fick följa med hem. Dessa burkar kan man ha till det mesta, på bilden har jag den som vas. Förra helgen gav jag bort en i samlingen med lite kakor i tillsammans med lite fint tea.


Dagens bästa fynd var nog den virkade pläden. Numera vet jag ju hur mycket arbete det ligger bakom att få ihop en sådan... Jag har provat att ha den lite varstans här hemma, men troligen åker den upp i sängkammaren. Den är ju vacker bara att ha ihopvikt! Kanske får den ligga på den gamla kistan och bara var fin.
Provade också att ha den i soffan, men det blev för gulligt för att funka och dessutom skulle små kladdiga barnhänder göra den smutsfläckad i ett nafs. Så soffan får fortsätta vara grå. (Som vanligt när jag fotar har jag en nyfiken katt som snor runt och vill vara med på bild... Mellan soffan och bordet står hon den här gången. Allt nytt som tas in här hemma måste nämligen noga undersökas.)
Känns som lite belöning att hitta den här pläden när nu en liknande norpades mitt framför näsan på mig förra helgen. Och den här var dessutom finare!

Ett G slank också med när jag passade på att titta in i en ny butik här i Lund. G:et står för Gandria. Nu är det 41 dagar kvar till beräknad fölning...!

Hälsningar Cathrin

15 kommentarer:

  1. Jag tycker det ska bli skitspännande med fölningen!
    Förmodar att du kommer att fota en massa bilder när den lilla väl är ute så det ser jag fram emot=))

    Vad kul det är när man fyndar det man missade förra gången.
    Virkat brukar vara en sån där sak som folk nästan slåss om.
    Fyndade du plåtlådan också?

    Här sitter jag med solen som skiner utanför på mina fönster och verkligen visar vad jag egentligen borde göra, putsa fönster!
    Men det struntar jag i för tillfället.

    Hoppas att du får en skön Söndag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara fynd!!!! Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill också på loppis och fynda! Kyla och tomma loppisar har gjort att jag stannat hemma, och nu börjar det verkligen att värka i loppisfyndarnerven... Jättefin pläd du till slut fick med dig hem! Min virkade pläd har jag i soffan, men bara på sittdynorna, och liksom invikt runtom, lite mer stramt och lite mindra gulligt. Funkar bra! Och den är betydligt lättare att tvätta än sofklädseln...

    SvaraRadera
  4. Hej Cathrin
    Ja visst fanns det en hel del fint i 101:an
    Och vilken underbar pläd du fyndat.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Vilken fin fyndbild. Den virkade filten är så fin och jag har också börjat uppskatta de mer nu när man själv vet hur mycket jobb det är att virka något så stort. Är lite skeptisk när man kan köpa nya handbroderade plagg i butik för under 300.

    Du gör rätt i att inte ha den i soffan jag köpte virkade kuddfodral på Ikea de höll sig inte fina länge de fastnade så lätt i öglorna.

    Du får ha en trevlig söndagkväll
    Mia

    SvaraRadera
  6. Så spännande med en bebis! Hoppas på många bilder av fölis sen =).
    Fina fynd du gjort! Jag och stora bustrollet for iväg i och skulle loppa då öppnade de kl 14, å vi var där 10... inga fynd men bilen fick lufta sig!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. åhh Cathrin vilken underbar pläd..helt ljuvlig!!!! inte alls avundsjuk..hihi.....

    Hoppas att du får en bra start på veckan!!

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga loppisfynd du gjort, Cathrin! Åh det är faktiskt riktigt länge sedan jag var på loppis nu. Det börjar nog bli dags! Känslan att komma hem med en massa som man inte visste att man behövde ens....hi hi

    kram till dig
    Emelie

    SvaraRadera
  9. Fina fynd! Loppis är kul!

    kram Mia

    SvaraRadera
  10. Jag tror att det skulle kunna varit ett föredetta överkast. Jag hade ett sånt som min mormor virkat men jag uppskattade inte det som barn. Idag hade jag dock varit överlycklig över det så vårda det ömt!

    SvaraRadera
  11. Vad spännande med fölning! 41 dagar kommer att gå fort. Vilken lycka att fynda en sådan vacker pläd. Jag har spanat efter sådana länge...

    Hoppas att du får en skön start på veckan!

    kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  12. Jag lyckas aldrig komma iväg på loppisar...:( skulle gärna vilja men ... ja nån lycklig dag kanske!
    Ha en skön start på veckan! Åse

    SvaraRadera
  13. Åh vad roligt att få vara på loppis och fynda! Ser fram emot sommarens värmlandsbesök, där brukar det finnas många loppisar att besöka.
    Fina fynd har du gjort minsann :)

    SvaraRadera
  14. Hej Vännen!
    Vilka fina fynd! Tänk vad många timmars jobb som ligger bakom den vackra pläden!!

    Vad spännande med ett föl på väg! Hoppas du visar oss bilder här på bloggen sen, de brukar ju vara superdupersöta de små liven:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Vilka fina fynd! Glasburkar brukar också följa med mej hem :O)
    Kram Mia

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...