onsdag 24 februari 2010

Ett fruset ögonblick



Vilken fantastiskt vacker vinterdag det visade sig bli i dag! I alla fall på förmiddagen var det så otroligt vackert här hemma. Det hängde iskristaller på nästintill varje möjligt ställe i trädgården. Jag kunde inte motstå möjligheten utan grabbade kameran i stället för kaffekoppen (som jag brukar) och gick på en liten fototur när O sov sin förmiddagslur (som därför blev lite väl lång...)


Jag har ju börjat min fotokurs som jag nämnt tidigare och nu har faktiskt en helt ny värld öppnats. Jag är rätt kass på teknik och så otålig av mig - ha, det kunde väl ingen tro ;) - att jag inte orkat sätta mig in i alla möjligheter en systemkamera innebär.  Men jag har inga bilder att visa från turen, har inte haft tid att föra över dem till datorn ännu.


I stället blir det lite bilder från släktgården i Småland. Där har tiden nästan frusits i ett ögonblick för länge sedan när det bodde djur i lagården och det fanns både piga och dräng (nu finns det bara ingifta ;0... ).
Jag är ju tokig i skåp och kunde inte motstå frestelsen att fota innehållet i den här skönheten. Visst är hon lite skavd och skamfilad men oj, så vacker. Nu ställs det sällan till så stora kalas att innehållet tas fram.



Hälsningar Cathrin

10 kommentarer:

  1. Ja du den där Herr förkyldning är en krävande jäst..suck..

    Vilket otroligt fint skåp o vilka skatter det ser ut att innehålla...!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  2. Låter kul med fotkurs vi har nyligen köpt en systemkamera och det är många funktioner på den som man inte vet hur man skall använda.
    Fina bilder på släktgården skåpet är helt underbart och innehållet.
    Alla mina barn är kafferepsbarn och då vill de helst använda den fina servisen med blommor, till och med 6-åringen tycker att det är ett måste. Vi får se hur länge han tycker det.

    Vi får hoppas att det blir en lika fin dag imorgon.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Jag var tvungen att ta med kameran till jobbet idag för att kunna ta lite kort på vägen dit!:) Det var så vackert ute!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar interiörbilder och dina är så fina.
    Fotokurs går även jag nu....känner igen mig i din förklaring..otålig, ska gå ändå ;)

    SvaraRadera
  5. Hej turgumman,

    Du har vunnit tävlingen hos mig!
    Kul vad?
    Du gör säkert något fint av din vinst, du är ju så härligt kreativt.
    Skicka ditt adress till mig på idemakeriet@telia.com så kommer ditt pris i brevlådan.
    Vad kul med en fotokurs, det är något som står högt på önska listan, få se om jag någon gång ha tid till det.
    Ha det nu så bra, vi hörs.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  6. God morgon min vän!
    Vad härligt med ett ställe som nästan har stannat i tiden.
    Älskar såna platser där man kan ana hur det var förr och fantisera sig i väg en stund.

    Vad duktig du är som går på fotokurs!
    Alltid kul att lära sig mera.

    Passar på att önska dig en skön helg.
    Redan Torsdag, Yeas!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder innifrån skåpet! Härlig blågrånyans mot de vackra gamla kopparna och faten!

    Vad kul att gå fotokurs! Det skulle jag också vilja göra! Jag gick en fotokurs i gymnasiet men det var ju ett tag sedan;-) kram

    SvaraRadera
  8. Men så jätteroligt att gå på fotokurs! Jag ska se om jag hinner iväg ikväll på en liten föreläsning om att fota med systemkamera. Hoppas jag hinner...

    Visst är det häftigt med dessa gamla finrum som man bara var i vid större kalas för att inte tala om finposrlinet som bara togs fram när det var extraspeciellt! När jag växte upp fanns det ett sånt rum hos min farmor och farfar. Dörren dit in var nästan alltid stängd och det var inget rum som användes...spännande när man var liten, så man kunde fantisera...Hi hi

    Ha en bra dag!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  9. Hej Cathrin
    Vilka fina bilder du visar från Småland. Vad duktig du är på att virka. Ha det så bra
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Vad kul med fotokurs, det behöver jag verkligen ta en...Igår var fantastiskt väder. Vi har 20 mil till Stockholm så det brukar ta ca 2 timmar men imorgon tar det väl längre tid.

    Kram Anne

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...