fredag 5 februari 2010

Mer vårblommor

I min kamp för att ignorera snön och kylan klämde jag in barnen i bilen och for iväg till plantskolan. Här skulle köpas vårblommor. Em blev överlycklig och kom med det ena vilda förslaget efter det andra om vilka blommor hon ville ha på sitt rum. Nu hör det ju till saken att jag har blivit värsta flowekillern sedan vi flyttade till huset. Sörjer fortfarande mina pelargoner.


Men jag har upptäckt att primulor trivs fantastiskt bra här. Och dem har jag aldrig lyckat hålla liv i mer än nåt dygn. Alltså; mängder med primulor fick följa med hem. Brandgula till Oscars rum, knallrosa till Emilias (det här är hennes val) och så lite fler till övriga huset. Några hamnade i förra helgens fynd i vardagsrumsfönstret.
Och som den envisa person jag är (korkade?) fick så klart ett par pelargoner också följa med hem. Får se hur det går med dem...   



I morgon är jag själv med barnen för Dag skall, som Emilia uttrycker det "leka lite med sina kompisar". Men i kväll är det min tur, för första gången på evigheter skall jag ut på lite after work. Skall bli jättekul att få träffa gamla kompisar (och några nya också) och få ha på sig kläder som inte är (eller är på väg att bli) fläckade av barnmat, snor eller något annat oidentifierat. (Det här kan väl inte bara vara jag? Snälla säg att andra föräldralediga finner sig själva i detta tillstånd också!). Näpp, nu väntar alla tvätthögar på att bli sorterade.

Trevlig helg på er!

Hälsningar Cathrin

8 kommentarer:

  1. Åhh ha en riktigt trevlig kväll nu och passa på att ha lite mammalyx nu!! Det behöver man för at ladda batterierna...hihi.

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite färgglada blommor!
    Ha en trevlig kväll nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Klart det finns plats för dig också på SIB :-). Jag har lagt in dig som medlem nu. Välkommen i gänget :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med en egen kväll! Jag hoppas du får riktigt trevligt!!! Det är du värd, utan snor och barnmat. *ler*

    Primulan är tacksam då den varnar när det är dags att fylla på med lite vatten...=)

    kram emelie

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att höra att det finns fler som har ihjäl blommor :)

    jag är på väg in i ditt träsk men hoppas att jag inte bryr mig så mycket ett tag iaf men samtidigt inte glömmer bort mig själv på vägen.

    Hoppas att du får en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du hade en riktigt härlig kväll igår!
    Det är märkligt med de där små barnhänderna för de har en förmåga att sätta avtryck överallt...
    Tvättar och torkar jämt, har svårt för kladd ;)

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Hej Cathrin! Jodå, jag finner mig också i snor och kladd på kläderna. Det går inte att göra annat...

    Vad härligt med en egen kväll! Jag hade en egen dag i går och var på inspirationsföreläsning med jobbet. Det var skönt att få sitta lite själv, äta lunch på en restaurang på avenyn i Göteborg och slinka in i ett par butiker innan jag körde hem! Dessutom hade jag inte en enda fläck på kläderna på kvällen! Hihi, en bonus!

    Kram Claudia

    SvaraRadera
  8. Hej Vännen!
    Hoppas du hade en riktigt trevlig girls night out igår:)

    Vilka vackra blombilder, vad charmigt med den vita terrinen som kruka!

    Ha en skön kväll!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...