söndag 8 augusti 2010

Nyttig höst?


Nu är det slut på tårtor och kakor. I dubbel bemärkelse. Det trista vädret som vi haft de senaste dagarna har gjort att jag gjort ett par försök att kika in i mitt arbetsrum. Städandet har väl gått så där, men jag hittade min virkkorg igen. Vilket i sin tur ledde till serieproduktion av fruk och grönsaker. Kanske försöker jag säga mig själv något? ;)


Att försöka fotografera det jag gjort, har däremot blivit allt mer vanskligt med små pigga barn här hemma. Oscar är en allt för villig fotoassistent. :) Han assisterar faktiskt villigt vad jag än tar mig för.
(Ute i trädgården är han mer än hjälpsam och vill framför allt få använda både kofot och grävspadar vilket i sin tur leder till att allt tar minst dubbelt så lång tid när man måste passa denne arbetsglade kille, men om ett par år kanske det går att använda sig av hans tjänstvillighet...)


Fast precis som sin mamma är han inte så glad i rädisor...
Den här fick ligga kvar.

Hoppas ni får en fin söndag!
Bara det ville bli uppehåll någon gång...

11 kommentarer:

  1. Vilka fina frukter och grönsaker du virkat! Jag har ju bara virkat kakor och andra bakverk.
    Ja, vi har haft med vår son i diverse renoveringar och det tar inte kortare tid trots all hjälp!;) Fast nu är det ganska skönt när han kan klippa gräset och båda barnen rensade häcken för ett tag sedan. Att de sedan vill ha en liten slant för jobbet, det är helt ok så länge jag slipper!:) Undrar när någon vill ta över strykandet...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilka fina du knåpat ihop!
    Här tar också allt dubbelt så lång tid när lilltrollet är med... ibland är det charmigt ibland vill man bara bli färdig...livet på en pinne! *ler*

    Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  3. Så söta! Skulle verkligen behöva lite nyttigheter här med, kanske det blir lite ordning på torpet nu när jag börjar jobba... !
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  4. Åh så mycket gott du virkat dags att frossa i vitaminer så ni håller er friska hela vintern.

    Det verkar vara uppskattat av barnen i alla fall och det är väl det som är meningen.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Cathrin!
    Vilka fina (och nyttiga) saker du virkat:) Frukt o grönt får jag försöka äta mer av nu när semestern är slut..har blivit alldeles för mycket godsaker nu i sommar, får knappt på mig kläderna, hihi!

    Vilken flitig liten Oscar du har som hjälper mamma:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Oj, vad du är duktig med virknålen! Och nyttigt och fint ser det ut!
    Gillade din städa lagom filosofi. Sambon har dock styrt upp trädgården som aldrig förr den här sommaren och det är väl bara att tacka och vara nöjd!
    Ha det gott!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  7. vilka härliga frukter :) tar det inte lång tid att virka sådana? har ju aldrig tålamod till sånt vettu :P en klåfingrig påg ser jag :D

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  8. Jag får nog haka på en nyttig höst i dubbel bemärkelse *host* Får börja med att leta fram virksakerna ;-)

    SvaraRadera
  9. Å så fina nyttigheter! Jag har ju också ett par assistenter här hemma och samtidigt som det är så kul att de vill vara med och baka/sy/greja i trädgården etc så blir det en väldans massa suckanden från mig.. Men en dag så;-) Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Men vilka fina frukter du har virkat. Jag måste ta tag i de där igen och försöka lära mig. Det ser så roligt ut och blir så mycket fint men jag lyckas inte hur mycket jag än försöker och trots att alla säger att de är så lätt. Kram

    SvaraRadera
  11. Om du visste hur glad jag blir när jag ser att du kikat in!
    Fnissar alltid av någon anledning=))

    Jo du, jag som så slaviskt brukar leva på gi-diet har roat mig med att äta allt den här sommaren.
    Allt onyttigt alltså...

    Sen begriper jag fortfarande inte hur du lyckas virka i hop så söta saker!

    Hoppas att allt är bra med dig/
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...