lördag 8 augusti 2009

Sylt är mums

Dagen idag har varit nästan en upprepning av gårdagen. Vi började med att åka ut till Vikhög och njöt av sol och bad (nu måste vi lura upp Emilia med löfte om bokstavskex eller liknande för att få upp henne ur vattnet) och fortsatte med en allt för sen luch hemma. Sedan gav jag mig i kast med ledstängerna igen. Och nu minns jag varför jag vägrade göra dem förra sommaren; det är urjobbigt att slipa annat än släta, raka ytor. Fast det är en sådan tillfredsställelse när det väl är klart. Nu skall de bara målas och sedan blir min trappa så fin så! När jag slipat klart var jag så hög av skaparglädje (eller något) att jag raskt gav mig på krusbären jag har i frysen (jag passade på att plocka åt mig så mycket jag hann från bär och buskar när vi var på Visingsö). Tillsammans med lite blåbär blev krusbären supergod sylt. Emilia gillar inte pannkakor och blir riktigt sur när vi vill ha det- "jag tycker ju inte OM det!"- men jag och Dag tänker i alla fall ställa till med pankakskalas innan semestern är slut. Hon kan ju alltid äta sylt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...