fredag 14 augusti 2009

Sova, sova!


I natt har Oscar sovit från 21.30 till 7.15!!! Nytt rekord som gör att jag vågar avslöja att han faktiskt sovit relativt regelbundet från tre månader och framåt. Känns nästan overkligt att faktiskt få mer än två timmars sömn i ett streck. Fram till ca juni vaknade han ju som en liten klocka var tredje timme och krävde mat. Men nu börjar han bli allt mer "välartad". Måste bero på goda gener... :-) Frågan är väl bara vems... Emilia lär ju vara lik mig enligt elaka tungor. Och hade hon bara inte kommit intassande (ok, inylandes) varje natt kanske jag hade varit precis så där snygg och välstylad som mammor i tex "mama" alltid är. Å andra sidan är det ganska mysigt att ha henne nära på nätterna - om hon bara sparkat lite mindre i sömnen. De nätter hon inte kommer saknar jag henne lika mycket som jag njuter av eget sängutrymme. För även om Semlan alltid ligger i sängen tar hon ändå inte så mycket plats och hon ligger betydligt mer still än en treåring.

(På bilden gäspar Oscar, han skriker inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...