måndag 24 augusti 2009

Emilias Erik kom på besök




Varför går helger alltid så fort? Kanske kan det ha att göra med att åtminstone jag försöker pressa in så mycket då... Allt sådant man inte hinner annars. På ett sätt är det nästan som om jag får pusta ut när måndagen kommer. Åtminstone nu när jag är föräldraledig... Helgen var i alla fall jätteskön. På söndagen kom Erik hit och Emilia fick rå om "sin Erik" som hon kallar honom. "Var är min Erik?" undrar hon så fort han inte är i hennes direkta närhet. Eftersom vädret är så fint var vi ute nästan hela dagen, både på lekplatser och i vår trädgård. Skönt! Är helt underbart att bara ta ett steg ut genom dörren och vara ute. Har man glömt något (som jag så ofta gör) är det ju bara att larva in igen. Erik hade med sig både äpplen och plommon så i går kväll lagade jag tre stora burkar plommonsylt och idag blir det nog både äpplekräm och äpplemos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...