söndag 9 augusti 2009

Saftstuga


Idag har jag saftat! Härlig blandsaft på körsbär, vinbär, jordgubbar och lite rabarber blev det. Mestadels Visingsöbär, men även lite frystömning. Sylten i går funkade förresten utmärkt till salta kex. Dag och jag provade igår och även om det hade varit gott med lite god ost till funkade kombinationen med sötsyrlig sylt och salta kex jättefint ihop.
Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag får verkligen en kick av att tillaga sådant jag vet var det vuxit. Och snart kommer både våra egna äpplen och så förhoppningsvis en rejäl laddning äpplen från Visingsö. Då bjuds det på äpplekaka på Stenåldersvägen 29 för sugna gäster! Och nu börjar samlandet av björnbär för att göra sylt till Emilias tårta. Funderar också på att slänga ut bambun till förmån för ett kryddland/bärland. Har lite lösa idéer på en odlingslåda i olika nivåer. Frågan är väl bara vem som skall realisera min skiss... Inte lär det bli jag eller Dag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...