måndag 18 oktober 2010

Trädgårdssöndag



Måndag igen. Hur kan en helg gå så himla fort? Förhoppningsvis för att den varit riktigt rolig. :)
Om lördagen var intensiv gick söndagen i lite lugnare tempo. Eftersom jag hade stalltjänst var jag uppe i ottan och fodrade och medan hästarna mumsade hö tog jag en morgonpromenad. Och insåg hur himla vackert det kan vara en kall söndagsmorgon i oktober när solen håller på att gå upp. Ganska kallt också


När man mer eller mindre har börjat dagen utomhus kunde jag ju lika gärna fortsätta. Vi har två stora lönnar precis vid vår tomtgräns så vid den här tiden finns det en hel del löv att ta hand om. Tur att jag har bra medhjälpare. Oscar hjälper gärna till, men på sitt eget vis. Men jag förstår honom. Det prasslar så härligt om torra höstlöv. Och så är de väldigt vackra. Lite lökar har också åkt ner i jorden, men tyvärr inte lika många som förra året. Tyvärr tog frosten mina vackra silvervita dahlior, men så är det när man inte tar sin trädgård på allvar. Det är bara så svårt att hinna allt. :)

4 kommentarer:

  1. Jag var ute och gick i söndags och det var t o m så att jag tyckte att det var kul att gå och sparka i alla löven!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter med promenad medans hästarna mumsar i sig frukost!
    Det är skönt med utedagar, i alla fall när hösten visar sig från sin bästa sida.
    Just i dag känns det sådär för att regnet öser ner!

    Zinksprayen köper jag på biltema eller bauhaus.
    Den heter zinkspray och är nog rostskydd egentligen=))

    Nu, plocka fram regnkläder och hoppa på cykeln!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hm vår trädgård är ganska försummad under hösten. Jag känner att jag inte vill lägga ner tid på något som snart kommer att ligga under ett vitt täcke eller lera. VIket är dumt då allt fint som åker ner nu kommer upp på våren. Förra året planterade jag ut massor allt rådjursäkert så det var fint länge.
    Löven får ligga ett tag till det kommer så mycket mer ännu.

    Trevlig vecka önskar jag dig
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Vi ägnade oxå helgen åt alla löv.. hade faktiskt en supermysig helg med mycket skutt o brottning i lövhögarna :)
    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...