söndag 31 oktober 2010

Siste oktober


Jaha, så var snart den enda höstmånaden jag gillar slut. För september är inte riktigt höst. Den är mer en sensommarmånad (man kan lura sig själv, bara man verkligen vill). I dag är vädret så där höstigt fint, dock med ett par hotande mörka moln. Jag sitter inne och skriver som en tok på en påhittad kommunikationsplan till ett lika påhittat företag. Sista dagen för inlämning idag och naturligtvis är jag ute i sista stund. Det är jättkul att plugga igen efter tio år i "verkligheten" men oj vad mycket tuffare det är att plugga med barn. Fattar inte hur ni som läser på universitet och har små barn grejar det! Nu jobbar jag iofs heltid samtidigt, men ändå. 

Jag är så förtjust i månadsbilden oktober, jag som egentligen inte alls gillar gult och orange. Men jag gillar höstlöv, det är väl det som gör det. Och så påminner den lilla pojken på bilden mig så om Oscar, när han hjälpte mig att kratta löv. Jag har en klämma i sovrummet så att jag kan byta bilder efter smak. Florabilder, barnens teckningar, eller som här en månadsbild. Sovrumsförändringarna har efter ett par förvandlingar avstannat igen. Jag är fortfarande så sugen på den vackra gamla spegeldörren jag hittade på en vind "nära mig", men det var ett lite bökigt projekt. Återkommer om detta senare.

Nej, nu måste jag fortsätta. Jag har skickat iväg man och barn till bondgården här i närheten men de lär snart vara på ingång. Man blir hungrig av vackert höstväder. :)

Hoppas ni alla har det fint i höstsolen!  

4 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller gul och orange, men naturens färger njuter jag av just nu!:)
    Får nog försöka komma ut på en promenad senare, då vi har ett härligt höstväder idag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte hur människor hinner plugga överhuvudtaget!
    Skulle så gärna vilja läsa åtminstone någon kvällskurs men med 10-11 timmar per dag på arbetsplatsen ibland så tror jag att det skulle bli mer börda än kul på något sätt.

    Dom är fina dom bilderna!
    Hösten känns tjusigare med såna=))

    Kram Hannis

    Ps Lycka till med uppgiften!!

    SvaraRadera
  3. Mmmm visst är höstens färger ljuvliga :) Utomhus alltså... skulle aldrig börja inreda i dem här inne!
    Har funderingar på att börja studera ... eller hade:) Nja vi får avvakta lite och se sen...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det verkligen inte långt till jul!!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...