tisdag 23 mars 2010

Tisdagsgöra



Idag är det mulet och lite regnigt väder här i Skåne. En perfekt dag att mysa runt och småpyssla hemma. Så det är det som står på programmet den här tisdagen. Mitt gästspel på jobbet var hur trevligt som helst, men det är ändå skönt att få lov att gå och skrota här hemma. Dessutom är det ju snart påsk vilket innebär om inte så värst mycket påskpynt så i alla fall lite vårfejning.
 


Fast så värst mycket städning ligger ju inte för mig, jag hittar nog på lite annat att förströ mig med. :) Just nu ligger två små panduro-ägg på tork i köket tex. Ett par omgångar till med färg så är de klara. Och så skall jag stöpla schabloner på mina numera vita burkar, virka lite på min kudde och ja, jag har att göra. Inte har jag tid att sura över mulet väder inte (jag har snabbt blivit bortskämd av vårsolen).



Hälsningar Cathrin

11 kommentarer:

  1. Låter som om du har en alldeles underbar tisdag framför dig! Här myser vi också runt och njuter av att inte ha något inplanerat! Man behöver de dagarna! Kanske att jag borde ta tag i mina fönster?!? Men nä inte idag...
    Stor kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hihi, så mitt i prick! Är alla småbarnsföäldrar likadana eller är det bara vi pyssel- och inredningsskadade?

    Hoppas du får en mysig skrotdag! Här hemma blir det playdate om en halvtimme. Då blir det full rulle! Kram

    SvaraRadera
  3. Med den inställningen kommer du att få en fantastisk tisdag! Jag myser också. Det är verkligen världsbäst att vara mammaledig! Tid att njuta av livet på ett annat sätt!
    Hoppas din tisdag blir precis så bra som du tänkt dig!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  4. Näää,det är ingen idé att sura över vädret.
    Vi kan ju inte göra något åt det i alla fall.

    Jag är ju skitnyfiken på dina burkar!
    Går fortfarande och funderar på vad jag ska göra med mina(Men jag var bara tvungen att ha dom)

    Nu är jag också med och tävlar om Cath.
    Tack för tipset!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Men så fina bilder! Tänk vad fort man är inne i vardagen igen efter en gravledighet,ett litet tips bara. Njut,njut,njut=)

    SvaraRadera
  6. Låter som en härlig tisdag! Här har man jobbat till halv fem och sedan varit på möte mellan 18-20. Pyssel, vad är det?!?:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nä det finns massa annat att göra än städa, det kan vänta tills i morgon och det skadar väl inte att det ligger små tussar i hörnen, viktigast är kök och badrum tycker jag.

    Ha en skön kväll
    Kram anna

    SvaraRadera
  8. Så skönt att gå och skrota, precis vad jag gjort idag...Ingenting blir gjort. Skönt ibland!
    Tack för tipset om tappasresturangen. Åse

    SvaraRadera
  9. Hej! Va mysigt det låter att gå hemma och skrota och pyssla, läntar efter mer tid till sånt. Tiden räcker inte riktigt till när man ska hinna jobba också. Ha en fortsatt mysig vecka!
    kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt att gå hemma och bara pyssla och fixa. Visst måste man städa, men ibland finns det viktigare saker att göra. Som att njuta av tillvaron, helt enkelt!

    Skönt att det kändes roligt och inspirerande på jobbet. Jag tyckte det var jättekul att komma tillbaks till jobbet efter min sista mammaledighet och det förvånade mig själv oerhört mycket! För jag älskar också att gå och skrota...

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Säger hej när jag kikar förbi denna vårdag! :-)

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...