torsdag 4 mars 2010

Litet hörn

Ja ett litet hörn är allt jag täker visa av mitt arbetsrum. För resten är ett kaos. Jag tröttnade på att det gick så långsamt att få ordning på rummet och fick för mig att bästa sättet att sätta lite fart var att visa mig själv att det fanns potential i rummet. Full av energi från solen som sken in så härligt vårigt i går satte jag fart när Oscar tog sin lunchsovning (som för en gångs skull faktikt var lite längre) och röjde allt vad jag orkade. Så nu har jag en liten hörna som vittnar om att det finns möjligheter. Funderade på om jag skulle fota åt andra hållet också, men bestämde mig för att bespara er eländet. Hur kul det än kan vara med den krassa verkligheten, finns det liksom gränser... :)

Min vita loppisram som jag flyttat omkring här hemma utan att veta vad jag skulle ha till fick hönsnät som jag nu kunde fästa när jag väl hittade min häftpistol. Den skall upp på väggen, men det får bli lite senare. Just nu står den bra där den är. Burkarna är nya färgburkar som fick följa med från byggvaruhuset för en tid sedan. Lurar lite på om de inte borde spraymålas mattgrå... Hjärtat har min mamma gjort, vi är tre generatiner pysseltjejer, minsann... :)))


Jag har fått en sunshineaward från inte mindre än Limetwig, Handgjorda drömmar och Zink & Vita ting! Tack, vad ni är gulliga! Den här gången tänker jag fuska och inte skicka den vidare, utom tillbaka till er.


Hoppas ni får en solig och fin torsdag! Snart är det helg...!

8 kommentarer:

  1. Hej vännen. Ett eget litet pysselrum, wow det skulle jag också vilja ha. cool tanke med hönsnät på tavlan. Var köper jag de fina tuberna i zinkkrukan. Vad fint det blev med svartvitt foto. Ha en bra dag i solen Kram Kristina:)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin arbetshörna du har och smart lösning med hönsnätet. Har insett att jag behöver införskaffa en häftpistol och en limpistol :)

    SvaraRadera
  3. SÅ fint du fick det i din hörna. Nu fick jag lite inspirationskick av dig, så härligt! Jag får väl tyvärr tillbringa dagen i soffan igen men... Jag är också lycklig mottagare till award idag, så himla roligt att man är uppskattad!

    Ha nu en skön dag och njut!
    kramelikram Emelie

    SvaraRadera
  4. Tror du jag blev lycklig i går!
    Läste din kommentar och började leta nätbutik som säljer Cath...
    Hittade den så nu är ett paket på väg!!!

    Väldigt fint i din hörna vännen!
    Snyggt med pappersrullar i hinken.
    (och kaos råder nog hos alla...du skulle se mitt vardagsrum just nu!)

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Önskar att jag hade en sådan fin liten arbetshörna! Jag är övertygad om att det kommer att bli jätte bra när du hunnit göra om hela rummet!:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken välstädat arbetshörna jag gillar ramen med hönsnät, smart och fin anslagstavla. Jag tycker burkarna är fina som de är. Snyggt med tapet rullar i hink det ser ut som du jobbar med inredning. Jag har också varit snål med bilder på det röriga man visar så som önskar att det såg ut jämt städat och fint men det är det inte så länge man pysslar.

    Tack för omtanken jag tror inte det är så allvarlig jag är nog mest chockad över att den lossnade. Det kändes så konstigt när jag såg den falla och slå i pannan.
    Trevlig kväll önskar jag dig
    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Det där såg ju hur fint ut som helst! Inte behöver man visa precis allt, heller!;) Jag funderar på att föröka få till en egen liten hörna och det där var verkligen fin inspiration!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Så mysigt du har det i din hörna... Jag har också en hörna men där råder kaos, ska kanske ta itu med det till helgen! Ha det bäst och tack för tillbaka skickningen! Åse

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...