söndag 27 september 2009

Stor-röjning? Eller bara små-plock?



Den här helgen röjer vi för fullt här hemma. Sakta, sakta börjar det hem vi tänkt oss ta form. Men än är det långt kvar (och tur är väl det, vi skall ju bo här länge, länge). Jag menar ju inte att vi håller på och renoverar och grejar (nej, vi har fortfarande bara en list på plats på nedervåningen, så är det när två personer med tummen mitt i handen köper ett hus ihop) utan mer håller på med allt annat små-plock och pill. Tex har äntligen sista brädan i golvet i vardagsrummet kommit på plats. Och Emilia har en ny bokhylla i sitt rum som är mer på lekvänlig nivå. Hennes stora hamnade i arbetsrummet så nu skall vi snart få ordning där också!

Igår hann jag även med en tur in till stan och kollade upp var jag skall lämna in den stackars symaskinen på lite service. Det är rätt dyrt att ta hand om gamla maskiner visade det sig. Men nu skall jag sy barngardiner och lite annat. Jag har länge tänkt spraymåla några av våra äppelkvistar svarta för att ha inne i mitt sommarfynd, den aquagrön/blå golv-vasen men sprang på nästan exakt likadana färdigmålade på Åhlens i går. Steget för att överge mitt pysselprojekt var inte svårt. Ibland är det helt okej att ta den lättaste vägen. Och det blev superfint!!!

Just nu är halva familjen på tippen för att lämna av en massa bråte så jag passar på att uppdatera mitt liv på nätet lite. Läskigt hur snabbt man fastnar här.

Förutom allt röj inom- och utomhus har vi dock hunnit med lite lekplatsbesök också. Är man småbarnsfamilj så är man. Idag väntar mer röj men även en tur in till Malmö. Deras lekplatser är långt överlägsna Lunds. Kanske hinner vi med en lite tur in till barnens farmor också.

Hälsningar Cathrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...