måndag 21 september 2009

Mycket gjort!


Kanske känner jag mig mindre gnällig idag än jag gjorde härom dagen när jag surt undrade hur alla andra lyckades med att få tid till allt eller så beror det på något annat. För idag känner jag mig dels supereffektiv (klockan är inte elva än och jag har gjort massor!) dels känner jag mig fortfarande så nöjd och glad från igår. Vi hade scrapverkstad på Studiefrämjandet i går och det var jättetrevligt. Visserligen fick jag inte gjort hälften av vad jag tänkt (och hoppats) men det var både inspirerande och så himla skönt att få pyssla igen utan deadline som man inte vet när den kommer. Nu visste jag att jag hade åtminstone fem timmar (!) på mig innan jag var tvungen att åka hem igen. Tre layouter pillade jag med men ingen blev färdig. Får göra resten en kväll. I går kväll gick i alla fall inte. Oscar skrek som en besatt till och från hela kvällen. Inte alls likt honom och jag kan inte hjälpa att jag undrar om det kanske beror på att han reagerar på att vara i från mig. Det här var det längsta hittils på 5,5 timme. Tror inte att det är egoism (det var faktiskt jätteskönt att vara barnfri och han har ju en toppenpappa han är trygg med) som gör att jag känner så. Misstänker bara att han är en känslig liten kille som är lite "trygghetsknarkare". Han har ju reagerat liknande när folk han inte känner håller honom enda sedan han var knappt två månader. (Tyvärr finns det ingen riktig lokig i det för oss, han reagerar inte på alla nya personer utan bara på vissa och ibland. I alla fall, jag rekommenderar verkligen Karin Stjärne när det gäller scrapbooking, jag blir jätteinspirerad av henne. Hon bloggar på Kreativ365 och är duktig på att uppdatera. (Dessutom talar hon alltid om när hon har en verkstad eller workshop på gång (rekommenderas!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...