onsdag 30 september 2009

Sista lökarna i jorden


Denna underbara, men lite blåsiga höstdag har jag faktiskt hunnit vara ute lite i min älskade trädgård. Och de sista lökarna har äntligen hamnat i jorden. Jag hann också plantera om lite perenner och rensade även upp bland alla mina vildvuxna smultron. Härligt!
Sedan tog jag tillfället i akt och röjde lite bland all tvätt, urväxta kläder (mycket kläder blir det med två små barn!), och allt annat som blivit liggande på hög. När Oscar och jag sedan gick för att hämta Emilia på dagis tog jag med lite pic-nic och filten och så hade vi en egen "utflykt" (sista i år?) i blåsten på lekplatsen.
Som avslutning på dagen hittade jag nära nog perfekta svarta korgar på Granit, att ha i hallen. Många "måste"-grejer har alltså blivit avprickade i dag. Skönt!


Hälsningar Cathrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...