torsdag 24 september 2009

Höstpromenad

Idag gick vi en långpromenad jag och Lillebror när vi lämnat Emilia på dagis. Oscar har ju blivit äldre och sover inte riktigt lika mycket längre, men han är jätteförtjust i att titta på träd. Och det har vi ju ganska många av här i krokarna. Jag brukar smyga runt och spana in i trädgårdarna och samlar idéer. Dessutom brukar det komma med ett och annat pysselmaterial i korgen under vagnen. Idag var inget undantag, jag fick med mig både kastanjer (är barnsligt förtjust i dem när de är så vackert blankbruna som de är ute), mer nyponkvistar, vackra lönnlöv i orangerött (som jag inte kan motstå även om jag inte gör något med dem) och så snöbärskvistar. Snöbärskvistarna bler raskt en krans som jag blev riktigt nöjd med, den hänger just nu i ett av fönstrena i vardagsrummet. Men kanske är det mer dekorativt mot trä? De andra kvistarna åkte ner i en av mina många vaser.
Kastanjerna funderar jag på att göra ett ståltrådshjärta av. Jag hittade inspiration till det på Malins blogg "Vit Poesi" (som är väl värd en titt!). Håller sig barnen i skinnet och inte ögonen trillar ihop på mig i kväll efter att de slocknat, kanske jag försöker mig på något kastanjeorienterat. (det är lite tidigt att börja med julpyssel.)


Hälsningar Cathrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...