onsdag 23 september 2009

Jag har pysselkli

Idag har jag hunnit massor igen. Kan kanske ha att göra med att Oscar har sovit en hel del nu när han är sjuk. Kvällarna har blivit stökigare, men det var ju bara väntat. I går lånade jag med mig min kusin Caroline till Malmö. (Något som jag är rädd att hon ångrade att hon gick med på.) Jag skulle köpa skor till Emilia och enligt mig ligger den bästa barnskobutiken i Malmö och heter just Barnskobutiken. När vi ändå var i storstan passade jag också på att köpa lite annat smått och gott som behövdes. Det blev bla ett besök på Stoff & Stil. Det är ett farligt ställe för sådana som mig. Jag skulle egentligen bara ha en ny duk till köket, men så klart kom jag därifrån med lite mer. Men inte så mycket mer. Bara tyg till ett par nya gardiner till Oscars rum och sedan två fantastiskt söta tyger som jag inte riktigt vet vad jag skall ha dem till. De är nästan lika fina som scrap-papper... Jag bara måste ha dem. Men det "farligaste" var nog att ett ex av deras julkatalog smög sig ner i vagnen på vägen hem. Och nu är jag i full gång och planerar för julpyssel. Jag glömmer så lätt att jag dels inte kan sy dels att symaskinen måste in på service innan den ens går att försöka sy på. Så mamma, var beredd! Det kommer snart en laddning tyg till dig i Lindome. Med utförlig beskrivning på hur mina önskemål ser ut, så klart. :-)
Duken blev i alla fall jättesnygg i köket (den behöver ju inte sys så det var bara att lägga på och vips - ett nytt kök). Jag gillade den turkosa, men den här känns mer sober och passar bättre till årstiden. Så småningom skall jag pyssla lite på alla överblivna vaxdukstyger också. Men det blir ett mycket senare projekt.
Bilden är lånad från Stoff&Stil


Hälsningar Cathrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...