måndag 3 maj 2010

Virkad matta II


Det har blivit alldeles för lite pysslande här hemma den senaste tiden. Lite virkat har jag hunnit med, men kvällarna går i rasande fart nu när jag har börjat jobba. Nästan klar är jag i alla fall hunnit bli med mattan som skall ligga nedanför min sida av sängen.


För ett tag sedan virkade jag ju en matta att ha i Oscars rum och trots en del virkrelaterade skador (att virka mattor är tungt och kan ge skavsår) :) kunde jag inte motstå frestelsen att göra en till när jag fick ett gammalt ljusblått och alldeles mjukt lakan av mamma. Klart det skulle bli en matta... Jag letade fram ett vitt och ett ljusgrått lakan och började repa remsor. Sedan hände inget på ett tag, men nu är den snart klar! Lagom till att Bea drog i gång sin Maj-utmaning. Som jag så klart bara var tvungen att anmäla mig till.


Nu skall här pysslas färdigt alla halvfärdiga projekt i arbetsrummet!


Hälsningar Cathrin

16 kommentarer:

  1. Du är duktig du! Nu kom lusten att lära mig virka över mig igen!
    Får nog ta tag i det nån dag... en annan dag...

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Har också en del oavslutade projekt här hemma och borde kanske gå med i den utmaningen, men tiden finns inte.
    Fin mattan var!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att virka mattor, det har jag varit sugen på länge. Har du något speciellt mönster och hur stor virknål har du? Kanske jag någon gång tar tag i det projektet... Kram! :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Vännen!
    Är väldigt impad av dig som är så duktig på att virka:)
    Mattan blir ju jättefin!

    Du frågade om matbordet, jag vill gärna ha ett slagbord till Lilla Ålandstolarna men det vill inte sambon..hmm jag får nog börja "operation övertalning";) Vi ska måla om väggarna och slipa golvet i matrummet nu i vår/sommar, när det är klart vill jag gärna ha in ett nytt matbord därinne:)

    Ha en trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Allt för lite pysslande hemma hos mej också. Tycker jag inte hinner något nuförtiden...
    Jättefin matta! Har inspirerat mej förr också, så den finns på min todo lista :O) Får se när jag kommer så långt...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Spännande att använda vad man har!
    För det finns ju saker att göra klart om man bara koncentrerar sig en stund*skrattar*

    Ja, du vet ju att jag är oerhört impad av ditt virkande.
    Och lite,lite avis på den kunskapen=))

    Kramen Hannis
    Ps.Går allt bra med fölingen?

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blir och vad duktig du är!

    SvaraRadera
  8. Underbar blogg du har! Ha en fin dag!! Kramar Susanne

    SvaraRadera
  9. Vad duktig du är! Jag fick ju sån inspiration när jag såg din första matta och började trasa lakan som bara den men tyckte att det var rätt jobigt o så hörde jag om alla skavsår och blåsor.. hihi, så det tog stopp ett tag. Det blev lite andra virkprojekt istället men snart ska jag ta tag i min matta!

    Hoppas du har en härlig vecka! Kram

    SvaraRadera
  10. Så fin den blir, din matta. Visst är det svårt att få ihopa tiden när man jobbar, det gäller verkligen att prioritera och sortera bland alla pysseltankar.
    Jag skickade dig ett mail för ett tag sen....
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  11. Duktig du är, ska bli kul och se hur slutresultatet blir :) Ja ibland kliar det i fingarna när man inte fått utlopp för sitt behov av att pyssla. Här pysslas det oxå för lite. men det ska d bli ändringar på :P

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Jättefin matta!! Kanonfin färgkombination. Perfekt att göra av gamla lakan. Nu blev jag inspirerad... Får nog gå igenom mitt lager med gamla lakan. Visst är det kanon med utmaningar som Beas! Då känner man sig lite extra peppad o fixa klart det där som ligger halvfärdigt.
    Må så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Jamen, det är beroende att virka mattor! (och varmt är det också, när man har en halvstor matta i knäet!) Jag har hunnit virka två och en halv mattor till, men nu är det slut på mattrasor igen..! Dock är jag inte lika bra på att slutföra mattorna, fästa alla trasstumpar tex.. ;-D

    SvaraRadera
  14. Oj Cathrin vad jag blir imponerad! Den ser ut att bli jättefin! Kram på dig

    SvaraRadera
  15. Mattan ser ut att bli jättefin jag är sugen på att börja med en ny, efter allt annat som måste sys.

    Spännande med utmaningen hos Bea vet inte om jag skall vara med denna gången har en hel del som skall sys till Galleriet och tänk om det saknas något.

    Kram Mia

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...