fredag 14 januari 2011

Pärlpyssel i långa banor


Idag är jag hemma med barnen och myser hela dagen. Dagis har planeringsdag vilket faktiskt var rätt välkommet efter fyra tuffa arbetsdagar. Det verkar stå PYSSEL med stora bokstäver över dagen och inte mig emot. Med lite tur hinner jag kanske med lite eget pysslande också och inte bara sånt som barnen gillar. Emilia är inne i en period av flitigt pärlande med både pärlsplattor och långa och många pärlshalsband som resultat. Jag såg väldigt fina snöflingor som var gjorda av vita indianpärlor på en blogg för inte så länge sedan (minns dock inte vilken just nu, men det skall jag ta reda på). Orkar jag med snö både inne och ute kanske jag försöker mig på det. Annars längtar jag, precis som de flesta andra just nu verkar det som, efter våren. I går på lunchen klämde jag och min lika loppistokiga kollega in både ett snabbt loppisbesök och ett besök i blomsterbutiken. Lite pärlhyacinter liksom några vita hyacinter (behöver inte alls vara en julblomma tycker jag!) fick följa med hem och stilla den värsta vårlängtan. Jag fick faktiskt med mig ett riktigt loppisfynd också, men det får jag visa en annan dag. Nu har jag lite pärlhalsband att knyta! :)

Kul att vi är många som anser att det är en god idé att köpa presenter till oss själva. Jag känner att jag befinner mig i gott sällskap! ;)

6 kommentarer:

  1. Vi har också haft en pärlperiod hemma hos oss och de små plastpärlorna har legat överallt i huset.
    Håller med dig om att hyacinter inte behöver vara en julblomma jag planterar ner alla mina från julen i trädgården på våren då brukar de komma upp igen på sommaren. Dock är de lite små jag kanske får gödsla bättre i år.

    Trevlig helg
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Härligt med pyssliga barn!
    Min nu stora tjej är en riktig pysseltjej och vi gjorde mycket fina pärlplattor bl.a har vi snöstjärnor i mängder som jag brukar hänga i grenar som vi tar in.
    Mina killar är inte fullt så pyssliga.
    Idag ska jag och minstingen 4 år ta en tur till biblioteket och låna nya böcker för han älskar att läsa.
    Hoppas ni får en mysig dag och en skön helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Pyssla är det enda vi gör här hemma :) Mysigt att kunna göra saker tillsamman, men ändå på olika sätt :) Hoppas ni får en fortsatt mysig dag :) Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Här har jag ju också en pysseltjej och det går verkligen i perioder vad det är som pysslas. Hon är ju äldre än din dotter och nu pärlas det ganska avancerade armband med spännen av småpärlor. Glitterperioden var inte kul när man hade glitter i hela huset!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mysigt med pysseldag!

    Ha en skön helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni fick en härlig pärlande dag och att du fick gjort lite eget pyssel också! jag njuter så av att det är helg och även jag hoppas få lite eget pyssel gjort i morgon!
    Fortsätt njuta hela helgen och jag håller med dig. Primula är väl en snittblomma, eller? Mina ser nämligen redan lite slitna ut...
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...