tisdag 27 juli 2010

Liten kökstitt


Här är en liten tjuvkik på mitt kök. Som ni ser är det långt i från färdigt (och då vi både haft fotbolls VM och semestertripp på programmet har det inte gått framåt alls på ett tag). Mattan hittade jag på Rusta när jag skulle köpa tvål (de har så fina pumptvålar som ser dyra ut men är löjligt billiga - passar fint när man skall ha gäster tänkte jag) och var tvungen att testa om de funkade. Pappelina har så fina, men i en helt annan prisklass... Nu blev det lite New England känsla över köket. Får fundera över om det är en "keeper".

Det sitter faktiskt handtag på luckorna även om de inte syns. De är mer som små fördjupningar man sätter fingertopparna emot och skall förhoppningsvis hindra vår lille Oscar ett litet tag i alla fall. Att inte ha handtag har varit en suverän barnsäkring, men lite väl omständigt... ;)



Golvet blev jag väldigt nöjd med, även om det var rätt omständigt att måla (särskilt när man har en kattfröken som gillar att lägga tassarna i blöt) och slipa men resultatet är vi mer än nöjda med. Det enda är väl att vi måste städa så ofta. Allt syns ju så bra på ett ljust golv... Kvar att ta tag i är förutom lister och socklar också kaklet, men det tror jag faktiskt att jag väntar med. Funderar lite på att måla, men jag vet inte... Fläkten är jag inte alls förtjust i, men den var ganska besvärlig att byta ut berättade ventilationsgubbarna för mig. Synd.

Nej, nu skall jag ut och förbereda middagen. Idag blir det grillad lax, minsann. Och ett glas rosé.

Hälsningar Cathrin

10 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar! Försöker faktiskt att slutföra saker innan jag börjar på nya och detta innebär att jag ibland inte gör något!:) Är ju inte alltid att alla projekt man drar igång med är så kul efter ett tag.
    Fint ni får det i ert kök! Jag gillade mattan. Förstår dock detta med att allt syns på ljust golv, den största anledningen till att jag inte vill ha det även om det kan vara riktigt snyggt!:)
    Ja du, vitt och blått är snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. det ser ut att vara en super bra början och snart har ni inte långt kvar ju :) man måste ju faktiskt börja någonstans

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen!
    Det blir ju jättefint! Mattan var ett riktigt fynd, snyggt med stjärnor:)

    Ha det gott!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilket fint och stilrent kök ni har! Ska bli kul att se de förändringar som kommer undan för undan... Mattan röstar jag helt klart för! Superfin i ert kök.

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. Fin fint har det blivit!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Nu tror jag det var länge sedan jag kikade in hos dig. Ursnygg header du fått till=)Själv överlåter jag alltid det till min "headmaster" Emelie.Vad fräscht köket ser ut,härligt med nytt. Annica

    SvaraRadera
  7. Jag gillade mattan jättemycket vad synd att vi redan har en Pappelina, eftersom min syster dessutom jobbar på Rusta och hade kunnat köpa hem till oss. Jag gillar deras randiga platsmattor också, men som det ser ut nu så vet jag inte var jag skulle placera dem. I tvättstugan har vi en gammal trasmatta som jag och mamma vävt, och nyligen fick jag ett helt gäng gamla mjuka lakan av mamma och farmor, så nu ska jag virka mattor a la dig - när jag kommer igång såklart. Änsålänge står de i en kasse i tvättstugan.
    Hela köket är fint föresten, gillar luckorna.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad fint ni börjar få det i köket visst är det kul när man känner att man är på väg.
    Golvet är verkligen snyggt jag funderar på att måla det i vardagsrummet men det känns som ett jätteprojekt.

    Ha det bra
    kram Mia

    SvaraRadera
  9. Aha! Kul att äntligen få se hur det blev i ditt kök som det har drömts, funderats och grejats i! Jag blir verkligen avis på ditt målande golv, min plastmatta, och då menar jag en sådan man limmar fast, tyvärr ingen snitsig Pappelina eller stjärnmönstrad, har sannerligen sett sina bästa dagar!...

    Och du, tyger som har mönster som inte är trådraka borde förbjudas! Vet inte hur många tyger som jag köpt på Gudrun Sjöden som varit så, och de är ju ändå rätt dyra, som varit så. Nu köper jag inte mer tyger därifrån....

    SvaraRadera
  10. Men hallå! Här har det jobbats när en annan har legat och latat sig!
    Så fint ni har fått till det!
    Jag gillade din matta tycker om när man kan köpa utan dåligt samvete ifall man skulle tröttna...

    Hoppas att laxen smakade!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...