måndag 5 juli 2010

Hemma igen


I går bar det av hemåt igen. Tänk att en vecka kan kännas så lång. Och detta inte för att jag på någotvis haft tråkigt. Men dagarna har varit fullmatade. Sex barn är många på fyra vuxna, konstigt nog. Jag har i alla fall haft det riktigt, riktigt skönt och jag tror att en av anledningarna till att det känns som om jag varit borta så länge är att vi lyckades klämma in nästan en hel sommar på den där veckan. En sådan där sommar man minns från när man var liten och vädret alltid var fint... Och i lördags var det 35-års kalas hos en barndomsvän "hemma" i Göteborg. Vi var inte hemma förrän halv fyra. Ett härligt sätt att avsluta en härlig vecka - och fortsätta den här semestern!


Filten på soffan är vår älskade pic-nic filt som hängt med i så många år att vi tvingats lappa lapptäcket. Och så länge det funkar tänker jag behålla den. Och den släpas land och rike runt. Världsbäst på alla sätt och vis. Fast egentligen tror jag att det är ett överkast...


Hälsningar Cathrin

7 kommentarer:

  1. Vilken fin picnic-filt! Du skulle se våran... eller inte förresten... inget att visa upp för omvärlden... men den fyller sin funktion :)
    Ha en bra vecka!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vilken fin filt ni har! Vår är helblå med plastad undersida. Inte så snygg, men himla bra!:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken söt picnic-filt, en sån kanske man ska skaffa sig...eller ja en liknande ialla fall, hihi...

    Ha en fin dag i solen!

    Kramkram Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej Cathrin!
    Det låter som ni haft en toppenvecka:)
    Vilken fin picnic filt!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Det var evigheter sedan jag var in här... förlåt mig men tiden bara försvinner för mig.

    Hoppas allt är bra med dig och att du och de dina får en skön sommar!

    Och rätt gissat...;)visst är det jag som ligger bakom Annicas visitkort *fniss*

    Ha det gott!
    stor kram till dig!
    Emelie

    SvaraRadera
  6. Åh vad fin, vet du vad jag släpar med mig land och rike runt?? Ett påslakan modell 80tal=)Hi,hi jag som är så petig med allt annat.Natti/Annica

    SvaraRadera
  7. Åh en så underbart fin picnick filt ni har måste var kul då barnen varit små och titta på alla små lappar.

    Visst har vi haft bra väder vilken tur ni haft som var lediga just denna veckan. Jag har också minnen från sommaren att det var soligt och varmt hela sommaren . Som att det det alltid var massa snö på vintern. I år kanske lite för mycket och länge.

    Jag önskar er en fortsatt trevlig semester.
    Kram Mia

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...